Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verdomd moeilijke sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verdomd moeilijke sport

    om te fotograferen, de timing en het licht spelen hier een grote factor. want het gaat heel snel.
    mijn eerste keer in showcase.
    zeg maar jullie gedacht

    1.



    2.



    3.



    mocht dit niet sc waardig zijn zal de moderator wel een verplaatsing doorvoeren naar de beoordeling sector

    bedankt
    DE site

  • #2
    Re: verdomd moeilijke sport

    jammer dat je niet hebt scherp gesteld op de persoon vooraan bij de laatste opname, had een mooi plaatje opgeleverd.
    tis nu van 13 in een dozijn, het moment van afdrukken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: verdomd moeilijke sport

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      jammer dat je niet hebt scherp gesteld op de persoon vooraan bij de laatste opname, had een mooi plaatje opgeleverd.
      tis nu van 13 in een dozijn, het moment van afdrukken.
      grt,bouk.
      je kunt wel gelijk hebben , maar men moet het spel goed kunnen volgen door uw zoekertje van uwe camera, dan der weer naast kijken , en dan weer...begrijp je
      nu van 13 in een dozijn... bwa ja.. maar als ik hier in showcase rondkijk is het altijd ook maar rally en rally ,

      ik denk dat het hier meer is van " hou ik van die sport ?? en denk dat er hier op BD niet veel volley liefhebbers rondlopen.

      dit is niet kwaad bedoeld zulle, ben al blij dat er toch iemand reageert

      groetjes
      DE site

      Comment


      • #4
        Re: verdomd moeilijke sport

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
        je kunt wel gelijk hebben , maar men moet het spel goed kunnen volgen door uw zoekertje van uwe camera, dan der weer naast kijken , en dan weer...begrijp je
        nu van 13 in een dozijn... bwa ja.. maar als ik hier in showcase rondkijk is het altijd ook maar rally en rally ,

        ik denk dat het hier meer is van " hou ik van die sport ?? en denk dat er hier op BD niet veel volley liefhebbers rondlopen.
        Toch wel . Qua timing is volleybal een van de moeilijkste sporten om te fotograferen. Ik denk dat je nog wat meer aandacht zou kunnen besteden aan de compo's. Op de eerste foto staat de aanvalster vlak tegen de rand, en op foto 2 en 3 heb je een verdediger en de libero wat hinderlijk in de voorgrond staan. Daar kan je uiteraard weinig aan veranderen op het moment zelf. Ik weet niet hoe de sporthal eruit ziet bij jou, maar ik zou ook eens proberen ergens bovenop gaan te staan zodat je op ooghoogte van het net komt, dat levert altijd mooi aanval/blok foto's op!

        Ik ga deze week waarschijnlijk nog een Canon EF 85mm 1.8 halen, zodat ik ook nog eens aan de slag kan bij volleybalwedstrijden dit weekend.
        Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

        Comment


        • #5
          Re: verdomd moeilijke sport

          nog een kleine tip, die in het begin wel niet makkelijk is: met 2 ogen kijken.
          Je ene oog door de lens, je andere langs je toestel heen om zo te zien wat er aankomt en je mss al moet gaan scherpstellen op een bepaald punt. Iets wat ik bij het fotograferen van kajakpolo ook gebruik, maar wat niet altijd mogelijk is. Bij bepaalde zooms wordt je er misselijk van, terwijl het op andere momenten absoluut geen probleem is
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: verdomd moeilijke sport

            Inderdaad zeer moeilijk, en niet alleen dat. Gevaarlijk ook als de bal recht op je afkomt.
            Foto's lijken me ook een tikje te donker. Ik weet uit ervaring dat je haast altijd moet inflitsen om in een sporthal de goede belinchting te krijgen. De eerste twee zijn wel leuk , bij de derde mis ik net een gezicht. Ik moet hier wel zeggen, dat mooi gevormd kontje maakt veel goed
            Wat waren je instellingen en gebruikt materiaal?

            Gr David
            Gr David

            Comment


            • #7
              Re: verdomd moeilijke sport

              weet niet of flitsen een goede oplossing zou zijn. denk dat dit nogal storend is voor de speelsters.

              ik gebruik de 70-200 f2.8 L van canon en de instellingen waren
              in de AV mode f 2.8, iso 1600 (kan niet hoger op mijn 350D).

              grtz
              DE site

              Comment


              • #8
                Re: verdomd moeilijke sport

                iso 1250/1600 , 2.8, 1/400ste ongeveer, en zeker flitsen, eventueel bouncen via plafond .
                probeer achter het net staan, en niet horizontaal schuin. en uw 70-200 lens is ideaal voor dit soort sport.
                www.loft6.be

                Comment


                • #9
                  Re: verdomd moeilijke sport

                  zelf jaren gespeeld en later een 5tal jaar ref.
                  vind het een zalige sport!!! 2jar terug totaal gestopt!
                  idd timings zijn verschrikkelijk om ze juist te hebben!
                  je moet als het ware al op voorhand weten hoe de speelsters spelen en waar de
                  bal naartoe gaat! altijd 1 a 2 stappen voorblijven! gaat vrij goed als je al een setje puur aan't volgen bent! had da als ref ook, op den duur weet je bijna zeker waar de bal naartoe gaat!

                  als je zelf gespeeld hebt gaat dit nog vlotter!

                  ot: foto's kunnen zeker in sc!

                  mvg david
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: verdomd moeilijke sport

                    Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
                    Inderdaad zeer moeilijk, en niet alleen dat. Gevaarlijk ook als de bal recht op je afkomt.
                    Foto's lijken me ook een tikje te donker. Ik weet uit ervaring dat je haast altijd moet inflitsen om in een sporthal de goede belinchting te krijgen. De eerste twee zijn wel leuk , bij de derde mis ik net een gezicht. Ik moet hier wel zeggen, dat mooi gevormd kontje maakt veel goed
                    Wat waren je instellingen en gebruikt materiaal?

                    Gr David
                    Idd, in een sporthal fotograferen is kwa belichting niet altijd gemakkelijk. Vandaar dat ik de serie geslaagd vindt met voorkeur voor de eerste (rekeinghoudend met bewegingsonscherpte (maar hoe kan het hier anders)
                    Last edited by SteFoto; 12 oktober 2008, 08:58.
                    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                    Comment


                    • #11
                      Re: verdomd moeilijke sport

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      .....je moet als het ware al op voorhand weten hoe de speelsters spelen en waar de
                      bal naartoe gaat! altijd 1 a 2 stappen voorblijven! gaat vrij goed als je al een setje puur aan't volgen bent! .......als je zelf gespeeld hebt gaat dit nog vlotter ...
                      klopt helemaal, Heb ook jaren gespeeld en het is inderdaad makkelijker als je weet waar een bal naar toe gaat. Eigelijk moet je gewoon scherp stellen op voorhand naar de plaats waar je verwacht dat de bal wordt gespeeld. En op het moment dat hij in je zoeker tevoorschijn komt moet je drukken gemakkelijker gezegd dan gedaan.

                      Belichting in een sporthallen zijn meestal een ramp , maar liever iets te donkere foto's dan onscherpe. Er mag wat onscherpte in de aanval en in de bal zijn maar een blok moet toch
                      op 1/200 scherp genoeg zijn.( mijn mening)

                      Je foto's hier zijn mss niet de beste die ik gezien heb, maar ze zeker niet slecht. Ik heb er al veel slechter gemaakt

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
                      ....ik denk dat het hier meer is van " hou ik van die sport ?? en denk dat er hier op BD niet veel volley liefhebbers rondlopen....
                      groetjes
                      Er zijn meer volley liefhebbers op BD dan je denkt

                      enkele foto's van mij voor moest je interesse hebben

                      Comment


                      • #12
                        Re: verdomd moeilijke sport

                        Hallo,

                        Heb 31 jaar competitie gespeeld in zowat alle mogelijke reeksen. (van 13j-44j)

                        Flitsen is niet evident en dat bouncen via het plafond, vergeet het maar. Plafond is te hoog.
                        Als je in het verlengde van de opslag ergens bovenop kunt staan/zitten, kan je scherpstellen op het net of antenne. Elke pas die naar de "4" gaat krijg je telkens mooi beeld in beeld. De aanvaller komt meestal van buiten en hangt dus net buiten het blok in beeld. Als je afdrukt op het ogenblik dat de slagarm wordt gebruikt krijg je een correct beeld met de bal net na de slag.
                        De armbeweging mag wat wazig zijn. dat accentueert de snelheid.
                        Wil je de blokvorming aan de voorkant krijgen, ga je in het verlengde van de positie "2" zitten.
                        De aanvaller heb je wel op de rug, maar mooie close-ips van de blok en met wat geluk de bal in het blok.
                        Vergeet ook de passeur niet via de zijkant te trekken als die in een sprongpas zit .

                        mvg
                        Patrick
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: verdomd moeilijke sport

                          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                          Hallo,

                          Heb 31 jaar competitie gespeeld in zowat alle mogelijke reeksen. (van 13j-44j)

                          Flitsen is niet evident en dat bouncen via het plafond, vergeet het maar. Plafond is te hoog.
                          Als je in het verlengde van de opslag ergens bovenop kunt staan/zitten, kan je scherpstellen op het net of antenne. Elke pas die naar de "4" gaat krijg je telkens mooi beeld in beeld. De aanvaller komt meestal van buiten en hangt dus net buiten het blok in beeld. Als je afdrukt op het ogenblik dat de slagarm wordt gebruikt krijg je een correct beeld met de bal net na de slag.
                          De armbeweging mag wat wazig zijn. dat accentueert de snelheid.
                          Wil je de blokvorming aan de voorkant krijgen, ga je in het verlengde van de positie "2" zitten.
                          De aanvaller heb je wel op de rug, maar mooie close-ips van de blok en met wat geluk de bal in het blok.
                          Vergeet ook de passeur niet via de zijkant te trekken als die in een sprongpas zit .

                          mvg
                          Patrick
                          bedankt voor de tips , ik hou er rekening mee
                          heb ondertussen een nieuw postje gedaan , kijk maar ff rond

                          groetjes
                          sjatoken
                          DE site

                          Comment


                          • #14
                            Re: verdomd moeilijke sport

                            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Heb 31 jaar competitie gespeeld in zowat alle mogelijke reeksen. (van 13j-44j)

                            Flitsen is niet evident en dat bouncen via het plafond, vergeet het maar. Plafond is te hoog.
                            Als je in het verlengde van de opslag ergens bovenop kunt staan/zitten, kan je scherpstellen op het net of antenne. Elke pas die naar de "4" gaat krijg je telkens mooi beeld in beeld. De aanvaller komt meestal van buiten en hangt dus net buiten het blok in beeld. Als je afdrukt op het ogenblik dat de slagarm wordt gebruikt krijg je een correct beeld met de bal net na de slag.
                            De armbeweging mag wat wazig zijn. dat accentueert de snelheid.
                            Wil je de blokvorming aan de voorkant krijgen, ga je in het verlengde van de positie "2" zitten.
                            De aanvaller heb je wel op de rug, maar mooie close-ips van de blok en met wat geluk de bal in het blok.
                            Vergeet ook de passeur niet via de zijkant te trekken als die in een sprongpas zit .

                            mvg
                            Patrick
                            dit is showcasewaardig commentaar, patrickL
                            ik krijg meteen zin om ook nog eens volley te proberen!
                            ben er zeker van dat ts de volgende keer al met veel betere resultaten naar huis gaat!

                            Comment


                            • #15
                              Re: verdomd moeilijke sport

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                              ben er zeker van dat ts de volgende keer al met veel betere resultaten naar huis gaat!
                              aan u om te oordelen

                              Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                              grtz
                              DE site

                              Comment

                              Working...
                              X