Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenkoers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• paardenkoers

In de buurt was een paardenkoers en daar maar eens een namiddagje foto's gaan nemen.

Met vriendelijke groeten,
    Bernus

Re: paardenkoers

je camera was blijkbaar in het pannen steeds iets sneller dan de paarden , enkel bij je derde heb je de ruiter er ook volledig op en het blijft daar toch vrij krap.
    Anderzijds blijft je scherpte een probleem , misschien eens je exif erbij steken want ik vrees een te trage sluiter mede door een te hoge f waarde
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

voorkeur voor nr1, hier heb je als enig foto het gevoel van actie en beweging door opspattende aarde en het eerste paard is ok qua scherpte volgens mij

foto 2 is te snel gepand. ruiter staat er maal deels op.

Bij foto 3 lijkt het paard teveel te zweven (en dan doen paarden niet).

Je exifs zouden ons wel meer vertellen, dus mocht je deze nog hebben graag eens posten
      Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Comment

exif: 1 : iso 200 - 275 mm - 5.6 - 1/320
        exif 2 : iso 400 - 70 mm - 4.5 - 1/500
        exif 3 : iso 400 - 110 mm - 4.5 - 1/500
        alle drie : ap prior - canon 400D - lens 70-300 is usm

Dat is nu juist wat ik door deze foto wil laten zien: paarden zweven tijdens het rennen.

foto 2 is te snel gepand. ruiter staat er maal deels op.
        Akkoord, ik heb deze foto toch gekozen omwille van het paard en de andere loopstijl (vlucht) tegenover de andere 2 (draf)

Toch al bedankt voor de opmerkingen: dat van die scherpte had ik zelf niet gemerkt.
        Met vriendelijke groeten,
        Bernus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cassie Bekijk bericht

In draf zweven de paarden juist wel. Draf is een beweging van het paard over de diagonaal (dus de benen linksvoor en rechtsachter bewegen tegelijkertijd en drukken het paard in de voorwaartse beweging van de grond terwijl de andere 2 benen naar achter bewegen. Dit zweefmoment is in de 3e foto juist mooi vastgelegd.

In de 2e foto is een zweefmoment van de galop gevangen. Alleen is dit bij draverij niet toegestaan.

Technisch en qua compositie zijn de foto's voor verbetering vatbaar zoals hiervoor al is vermeld.

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd en vond het overigens niet meevallen om te pannen. In paarden zit veel meer 3 dimensionale beweging dan in een auto of fiets.
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
            In draf zweven de paarden juist wel. Draf is een beweging van het paard over de diagonaal (dus de benen linksvoor en rechtsachter bewegen tegelijkertijd en drukken het paard in de voorwaartse beweging van de grond terwijl de andere 2 benen naar achter bewegen. Dit zweefmoment is in de 3e foto juist mooi vastgelegd.
            oeps, zal dus dringend eens naar een wedstrijd moeten gaan kijken, heb nog veel bij te leren.
            dat wordt dus volgend jaar naar waregem koerse gaan...
            Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Comment

leuke actie reeks en zeker geen telgangers.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vlucht en draf in Herentals?
                Tweede en derde vind ik de beste.
                Vroeger ging ik er ook altijd naar zien, toen nog zonder camera.
                Na het zien van deze beelden terug zin om eens gaan te kijken. ( Met Camera )
                Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Working...
                X