Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flyball @ Ooidonk + overzicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flyball @ Ooidonk + overzicht

Jo.
    Last edited by jwllms; 19 september 2008, 09:44.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Re: Flyball @ Ooidonk

De derde is mooi van timing en de blik in de ogen.

(wat is flyball, er is geen bal te zien?)
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Op het moment dat ik de fotos postte, dacht ik het nog : er staat geen bal op (letterlijk dan..)

Ik Flyball het ook niet, maar het is een soor estafette race met honden. Deze zijn op weg naar een houten bord waar zij een tennisbal moeten gaan halen en dan terug komen, waarna de volgende hond mag vertrekken.

Zal zien of ik er goeie met bal heb.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
      (wat is flyball, er is geen bal te zien?)
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

waarom gebruik je hier een f4.5 als je een f 2.8 hebt
        je scherpte zou nog veel beter uitkomen met een nog grotere opening en bijgevolg snellere sluiter
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Is dat echt te doen met zo'n korte diepte? Die beestjes komen in zo'n enorm tempo over de hordes zetten dat de timing voor de fotograaf een flinke uitdaging vormt. Iets meer ruimte in de diepte lijkt me beter dan er steeds net voor of achter zitten (of gaat autofocus van de D200 zo snel? Ik ben gewend met een bridge vooraf op het obstakel in te moeten stellen)

Al met al: die laatste is echt een prachtige prent geworden
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Focussen gaat goed. Zelfs met een niet AFS lens zoals de 80-200 schuifzoom. Ik heb per run van een hond toch een 5 tot 6 goede foto's. De moeilijkheid is echter weinig andere storende elementen op de foto te hebben.

Voor de scherpte was het wsl beter geweest met een hogere sluitertijd en grotere opening, maar ik ben geen prof. flyball fotograaf hé. Er moesten keuzes gemaakt worden en dit is het geworden.

Verder was het gewoon leuk al die honden uit hun dak te zien gaan.

Jo

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
            Is dat echt te doen met zo'n korte diepte? Die beestjes komen in zo'n enorm tempo over de hordes zetten dat de timing voor de fotograaf een flinke uitdaging vormt. Iets meer ruimte in de diepte lijkt me beter dan er steeds net voor of achter zitten (of gaat autofocus van de D200 zo snel? Ik ben gewend met een bridge vooraf op het obstakel in te moeten stellen)

Al met al: die laatste is echt een prachtige prent geworden
            Nikon stuff

Comment

Overzicht met bal

Een overzichtje om te verduidelijken:
              Hier zie je de volgende hond vertrekken terwijl er een met bal terug komt.
              Achteraan zie je het bord waar de bal gehaald moet worden. afhankelijk van hoe de hond draait wordt de bal links of rechts van het bord gestoken.

Jo.
              Nikon stuff

Comment

Working...
              X