Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

    Tussen al dat moterengeweld in eens enkele andere pk's, nl de Prijs Felix de Ruyck (Hordenren) tijdens Waregem Koerse 2008. Eén van de weinige rennen in het droge en een sprankeltje zon devid







    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

    Prachtige reeks! Heerlijke kleuren en compo's
    1 en 2 hebben mijn voorkeur
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

      kleuren bij de eerste twee vind ik best. Had wel liever de paarden iets meer geïsoleerd gezien van de achtergrond.

      Comment


      • #4
        Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

        Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
        kleuren bij de eerste twee vind ik best. Had wel liever de paarden iets meer geïsoleerd gezien van de achtergrond.
        ik had gehoopt deze te kunnen nemen met de 70-200 2.8 maar die is nog eventjes onderweg. Dan zou de achtergrond inderdaad nog waziger (f6.3) zijn maar anderzijds is Waregem Koerse een volksgebeuren... .en geen koerse zonder een massa volk
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          ik had gehoopt deze te kunnen nemen met de 70-200 2.8 maar die is nog eventjes onderweg. Dan zou de achtergrond inderdaad nog waziger (f6.3) zijn maar anderzijds is Waregem Koerse een volksgebeuren... .en geen koerse zonder een massa volk
          Ik vind de erste 2 ook het best qua kleur. (misschien een klein tikkeltje teveel verscherpt?). Het is ook niet het publiek op de achtergrond wat mij stoort maar wel een beetje de strobaal en de paarden die achteraan nog net voor de bocht zijn.

          Voor de rest: weer eens wat anders dan rook en wielen
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

          Comment


          • #6
            Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            ik had gehoopt deze te kunnen nemen met de 70-200 2.8 maar die is nog eventjes onderweg. Dan zou de achtergrond inderdaad nog waziger (f6.3) zijn maar anderzijds is Waregem Koerse een volksgebeuren... .en geen koerse zonder een massa volk
            het is inderdaad een volks gebeuren, maar het blijft een paardenkoers ..... zoals ik de foto's zie sta je rechtover het dak achter de zitplaatsen, zet dat dak eens recht om te beginnen, geeft juist iets meer dynamiek aan de houding van de paarden.
            Heb je op je originele nog voldoende ruimte, snij ze dan af tot juist aan de bovenkant van dat dak en geef de paarden iets meer ruimte onderaan (ze komen bijna recht op je af) dat kan iets meer diepte effect creëren of juist andersom, het voorste paard geen ruimte geven (alsof je er vlak voor staat).
            In elk geval een paard dat in een neergaande beweging is geeft de indruk te vallen en dat zie je duidelijk op de eerste foto, dan verlies je ook de kracht die ze geven in combinatie met de snelheid (snelheid die je niet hebt vermits geen panning)
            ik stop, is genoeg en had je waarschijnlijk niet verwacht

            Comment


            • #7
              Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

              @ linda: ofwel maak je een panning of een beeld met dieptezicht maar een panning met dieptezicht lijkt me een contradictie
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                @ linda: ofwel maak je een panning of een beeld met dieptezicht maar een panning met dieptezicht lijkt me een contradictie
                dat heb ik niet geschreven,
                ik schreef diepte effect (daar bedoel ik niet DOF mee) maar door minder tribune te tonen (die onscherp is) trek je meer de aandacht naar de paarden zelf
                en ik schreef vermits geen panning zie je geen snelheid maar op je 3de foto (deze met het bruine paard vooraan) daar heft het paard z'n benen in de hoogte en de jockey gaat plat liggen door die combinatie zie je dat het paard vooruit wil en in volle snelheid.
                Bij zo'n beeld voel ik die snelheid zelfs (als ex-ruiter) je hoeft niet te pannen om snelheid te suggereren

                Comment


                • #9
                  Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

                  Nog iemand meer foto's van waregem koerse...

                  groetjes
                  willem

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paardekracht bij Waregem Koerse 2008

                    mooie reeks, bij een keuze zou ik gaan voor de tweede opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X