Mijn eerste bijdrage, laat de comentaar maar komen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Duval in Duitsland
Collapse
X
-
-
Re: Duval in Duitsland
foto's missen idd wat scherpte...
Comment
-
Hoe krijg ik mijn foto's scherper?
Ik heb meestal met een sluitertijd van 1/250 of 1/320 gewerkt. Diafragma varieert van 5,6 tot 8
Mijn lens was een 70-300 IS van Canon.
Ik heb wel nog het probleem dat wanneer ik mijn shutter indruk, dat ik de camera telkens naar links beweeg, dit veroorzaakt waarschijnlijk ook onscherpte.
Ik zal nog veel moeten oefenen.
Mvg,
KevinCanon 350D - 18-55mm - 70-300mm IS
Comment
-
Hoe stond je autofocus ingesteld? Single, of servo (ik geloof dat dat de canon terminologie is) ?
Bevond de wagen zich in het focus punt ?
Als je afdrukt, druk je dan ineens volledig af, of eerst halfweg, dan de wagen volgen, en dan volledig afdrukken?
In principe, om zo'n panning foto's te maken, stel je je AF in op continuous/servo, je legt je AF-punt een beetje uit het centrum, zodat de foto goed gekadreerd is als je de auto onder het AF punt hebt. Dan druk je half in, en je volgt de auto. Hopelijk is je hand stabiel om de auto onder het AF punt te houden. Er zou een indicator moeten zijn wanneer je onderwerp in-focus is. Druk af wanneer je wil.
Als je met continuous focus te vroeg afdrukt, zal je een foto nemen terwijl de foto nog niet scherp is.
als je single-focus gebruikt, zal de wagen al "uit" focus gereden zijn vooraleer de foto genomen is.Last edited by bahu; 19 augustus 2008, 10:57.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevinevo7 Bekijk berichtHoe krijg ik mijn foto's scherper?
Ik heb meestal met een sluitertijd van 1/250 of 1/320 gewerkt. Diafragma varieert van 5,6 tot 8
Mijn lens was een 70-300 IS van Canon.
Ik heb wel nog het probleem dat wanneer ik mijn shutter indruk, dat ik de camera telkens naar links beweeg, dit veroorzaakt waarschijnlijk ook onscherpte.
Ik zal nog veel moeten oefenen.
Mvg,
Kevin
f8 lijkt me toch wat veel voor sportfotografie, plaats eens je exif erbijmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Bij dergelijk weer idd hogere sluitertijd kiezen en groter diafragma. 1/500 of meer was vermoedelijk makkelijk haalbaar.
check hier eens de exifs uit als vb... http://www.pbase.com/pieter_73/irc_y...oek_rally_2008
Comment
-
ze kunnen scherper,dat wel
maar jou positie is goed uitgekozen en dat is ook al iets...
de derde kan er voor mij echt door,nog ietsje scherper en je hebt een prachtige foto
doe zo verder
greetz stevenikon D200
nikkor 70-200 2.8VR
nikkor 18-70 DX
Comment
Comment