Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windsurfing + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windsurfing

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
    Kijk maar eens deze foto's die zijn genomen met 1/15: (de exif staan nog in de foto's). het water is nog steeds geen melk.
    Nee, maar de druppels zijn niet meer te onderscheiden, dat is waar ik het eigenlijk over had... Als ik bovenstaande vergelijk met deze, dan zie ik heel wat meer druppels in die andere (hoewel de EXIF er niet bijstaat, lijkt het me waarschijnlijk dat de sluitertijd een stukje korter was).

Soit: sorry voor mijn eerdere reactie... Blijkbaar struikelen er meerdere over die eerdere reactie van mij. Ik ben dan ook maar een beginnend amateur-fotograaf die zijn mening probeert te verwoorden. Hetgeen ik eerder postte is mijn eigen (weliswaar beperkte) ervaring. Mijn excuses.
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Re: Windsurfing

Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
      Nee, maar de druppels zijn niet meer te onderscheiden, dat is waar ik het eigenlijk over had... Als ik bovenstaande vergelijk met deze, dan zie ik heel wat meer druppels in die andere (hoewel de EXIF er niet bijstaat, lijkt het me waarschijnlijk dat de sluitertijd een stukje korter was).

Soit: sorry voor mijn eerdere reactie... Blijkbaar struikelen er meerdere over die eerdere reactie van mij. Ik ben dan ook maar een beginnend amateur-fotograaf die zijn mening probeert te verwoorden. Hetgeen ik eerder postte is mijn eigen (weliswaar beperkte) ervaring. Mijn excuses.

Je hoef je niet te excuseren.

Ik probeer het gewoon nog eens uit te leggen.
      Snelle sluitertijd is gelijk aan korte sluitertijd.
      In jouw link geeft de TS aan dat hij een korte sluitertijd heeft genomen.
      Je kunt dit overigens heel goed zien, het water is zoals wij zeggen bevroren.
      Jouw opmerking m.b.t. het melkachtige daar moet je een heel langzame sluitertijd voor nemen.

Ik heb hier eens lang geleden een voorbeeld van geplaatst.

Het is weliswaar nog geen melk wat stroomt maar je kunt het verschil tussen foto 1 en 2 wel goed waarnemen.
      Hopelijk is het je nu een beetje duidelijk.

On toppic:
      De up-date vind ik stukken beter.

mvg
      Antoine

Comment

Re: Windsurfing + Update

De tweede reeks is veel geslaagder dan de eerste.

Het zijn mooie actiefoto's maar ook ik als windsurfer vind dat je bij de eerste foto niet het mooiste moment hebt getrokken. Maar dit vergt heel wat oefening.
        Doe zo verder!

Comment

Working...
        X