Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
ik vind ze niet echt speciaal...
de 1ste vind ik wel erg licht van kleuren (mist?)
2de: waar hangt hij? probeer ergens iets van de zee of ander herkenningspunt (een andere kite bv) te hebben. + surfer heeft wel een leuke uitdrukking op zijn gezicht.
3de: gewoon een landing....( denk ik, gezien geen spray van de afstoot te bespeuren is.)
mss was de sprong op zich beter, (graps ofzo, want zijn achterste hand is toch in zo'n positie geweest) maw: timing...
er gebeurt niet echt veel op je foto's, probeer ze een iets te laten betekenen, in het geval van kitesurfen zal dit snel neigen naar actie, ontspanning,...
vandaar: lichte voorkeur naar 1, waar er toch iets gebeurt
groeten
Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II
Alhoewel dit een zeer moeilijk te belichten onderwerp is, vind ik de tweede nog redelijk ook de uitdrukking van de kiter.
eerste en derde niet boeiend wat compo bertreft.
Vergeet ook niet regelmatig de lens (of filter) te kuisen, vooral wanneer de wind pal van zee komt.
Het zoute water (verstuiving) slaat onmiddelijk aan op je lens, en geeft vaak een mistig effect.
Dat is nu wat ik wel mooi vind in de eerste foto het vernevelde water aan de horizon, helaas weinig contrast en saaie compo.
't was heel harde wind en inderdaad, de originele foto's zijn bijna contrastloos door een waas van water. (in de andere richting fotograferen stond gelijk met gezandstraald worden....)
Dit vergde redelijk wat post-processing waardoor bijvoorbeeld die eerste erg contrastrijk is geworden (lees achtergrond erg licht). Sommige shots die van compo beter zijn , waren absoluut niet bruikbaar te krijgen met mijn beperkte kennis van photoshop.
tweede hing echt erg hoog (bangelijk) en door geen zee mee te geven wou ik dat effect suggereren. tja, smaken kunnen verschillen.
derde kan inderdaad minst boeiende zijn. Ik had iets gezien in de combinatie van man en boei, maar ik kan me ook vinden in de commentaren. Vanuit sportstandpunt is dit inderdaad niet zo "geweldig".
maar yep, ik ben dan ook geen pro he.
In elk geval heb ik nu gemerkt hoe moeilijk het is om de man en de kite op één foto te krijgen, respect voor wie dat mooi in compo krijgt !
Oefening baart kunst Geert
Dit is véél moeilijker dan race auto's op een circuit fotograferen.
Ik heb het dan vooral over de belichting en compo en onvoorspelbare bewegingen.
Ik heb hier deze week toch een paar zeer mooie créative kite-pics op het forum zien passeren
Comment