Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

surf's up!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• surf's up!!

nog wat foto's van het surfen in San Vicente

5DmkIII en wat glas

Re: surf's up!!

Matthias, dat is weeral een mooie reeks.
    Mijn voorkeur voor nr2

Comment

In twee heeft de surfer de mooiste positie. Kleurverschil water / lucht is daar ook het best.

Comment

drie mooie opnamen, maar inderdaad de tweede de beste.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Weeral super foto's

Blijf me afvragen hoe je het doet.

1ste : knap ook vanwege de alom bekende hangende short en bruinverschil

2de : knapste , surfer mooi in beeld, knappe golf en snelheid en actie mooi vastgelegd

3de : knappe golf en actie maar jammer dat die juist wegkijkt. Vind bij deze laatste de kleuren ook iets te dof (of doffer als de andere twee).

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Vind bij deze laatste de kleuren ook iets te dof (of doffer als de andere twee).
            dat krijg je nu eenmaal als de zon er niet is

bedankt voor de goeie commentaren
            5DmkIII en wat glas

Comment

Matthias die tweede vind ik super kleuren , beweging, oogcontact.
              Toch wel een pracht locatie en goede modellen weet je altijd weer te vangen.

groeten Rémon
              Groeten Sensor

Comment

Mooie reeks met de tweede foto als dat tikkeltje meer.
                SITE: http://www.xraypictures.be
                FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Heel mooi de actie vastgelegd en ook ik geef de voorkeur aan nummer 2
                  Hele mooie kleuren bij zowel 1 als 2.

Zou je misschien een paar tips kunnen neerschrijven hoe je tot zo'n resultaat kan komen? Ik oefen ook wel eens met watersportfotografie en zoek nog wat naar de sluitertijden die het mooist de actie weergeven. Een lange sluitertijd zorgt al snel voor een melkachtige zee.

Heb je de kleuren nadien fel bijgewerkt?
                  1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
                    Heel mooi de actie vastgelegd en ook ik geef de voorkeur aan nummer 2
                    Hele mooie kleuren bij zowel 1 als 2.

Zou je misschien een paar tips kunnen neerschrijven hoe je tot zo'n resultaat kan komen? Ik oefen ook wel eens met watersportfotografie en zoek nog wat naar de sluitertijden die het mooist de actie weergeven. Een lange sluitertijd zorgt al snel voor een melkachtige zee.

Heb je de kleuren nadien fel bijgewerkt?
                    goh, bij surfen zorg ik gewoon voor een zo kort mogelijke sluitertijd (je kan hem niet kort genoeg hebben) maar ook wel voor zo'n hoog mogelijke iso en mijn diafragma altijd op f8...(zowat de goede middelmaat voor mijn 100-400)
                    surfen is een sport met bewegingen in alle richtingen, zodat een panning nagenoeg onmogelijk een mooi resultaat kan geven.

de kleuren zijn wel heel veel bijgewerkt, van de tweede foto is dit het origineel: (sowieso altijd altijd altijd altijd in RAW werken)
                    5DmkIII en wat glas

Comment

mooie reeks weeral
                      mijn voorkeur gaat ook naar nr2

MVG,
                      Jeroen
                      Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
                      JVG Pictures -- flickr

Comment

Denk dat dit één van de sporten is waar je met duizend opnames er nog 10 tekort hebt,maar nummer 2 vind ik

Comment

Mooie actieshots Matthias, en ik ga ook voor de tweede.

(Wel oppassen met de raw-bewerking. Je hebt zo aan de blauwen en aquas getrokken dat er in de achtergrond, in de lucht van de tweede vooral, een troebele structuur komt. Ik denk dat hier de gulden middenweg tussen de originele en de geposte foto nog beter kan zijn.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

(Wel oppassen met de raw-bewerking. Je hebt zo aan de blauwen en aquas getrokken dat er in de achtergrond, in de lucht van de tweede vooral, een troebele structuur komt. Ik denk dat hier de gulden middenweg tussen de originele en de geposte foto nog beter kan zijn.)

daar heb je wel gelijk, maar ik heb de lucht zooo graag blauw hé
                            tis inderdaad wel iets te veel gedaan
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              (sowieso altijd altijd altijd altijd in RAW werken)
                              kom je dan niet tekort in aantal foto's per seconde en in aantal foto's die je toestel kan verwerken wanneer je een sequence trekt?(ik veronderstel dat je zo aan de mooie foto's komt en de perfecte timing?)
                              Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Working...
                              X