Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kite surf Schoorl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kite surf Schoorl

Vandaag een harde wind, dus weer om naar het strand te gaan met de camera...

Canonvijfdeemarkdrie

Re: Kite surf Schoorl

mooie beelden vol actie, waar genomen, Schoorl ligt volgens mij toch niet aan zee?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

als mede kite-(beginnende)-fotograaf een paar bedenkingen (opbouwend bedoeld)
      + : je foto's zijn echt scherp. met welke lens heb je ze getrokken? en welke sluiterstijd/ diafragma? belichtingscorrectie?
      - : toch denk ik dat het beter kan, vooral op vlak van timing:
      ik vind net dat alle actie ontbreekt bij deze foto's
      de surfers die je trekt zijn aan het vertragen (veel mooier op volle snelheid) en de backloop is echt heel laag (kan jij nie aan doen, maar er zijn zeker betere sprongen die wel de moeite waard zijn en veel mooier zijn om naar te kijken) (wanneer ik zo'n foto's heb geef ik die aan de surfer in kwestie als hij beginner is, en vliegt hij onmiddelijk erna van mijn computer.)
      tip: je ziet als een kiter zal afstoten doordat hij zen kite hoger zet (10/11 uur) en hem dan terugstuurt in de tegengestelde zichting als zen beweging.
      ook wachten ze op vlakke stukken om af te stoten.
      foto 3 zou ik wat croppen (of meer inzomen)

greetz

Philip
      Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooie beelden vol actie, waar genomen, Schoorl ligt volgens mij toch niet aan zee?
        grt,bouk.
        Jazeker wel, Schoorl ligt hier in Holland gewoon aan zee, vlakbij Alkmaar in Noord Holland,
        Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
          als mede kite-(beginnende)-fotograaf een paar bedenkingen (opbouwend bedoeld)
          + : je foto's zijn echt scherp. met welke lens heb je ze getrokken? en welke sluiterstijd/ diafragma? belichtingscorrectie?
          - : toch denk ik dat het beter kan, vooral op vlak van timing:
          ik vind net dat alle actie ontbreekt bij deze foto's
          de surfers die je trekt zijn aan het vertragen (veel mooier op volle snelheid) en de backloop is echt heel laag (kan jij nie aan doen, maar er zijn zeker betere sprongen die wel de moeite waard zijn en veel mooier zijn om naar te kijken) (wanneer ik zo'n foto's heb geef ik die aan de surfer in kwestie als hij beginner is, en vliegt hij onmiddelijk erna van mijn computer.)
          tip: je ziet als een kiter zal afstoten doordat hij zen kite hoger zet (10/11 uur) en hem dan terugstuurt in de tegengestelde zichting als zen beweging.
          ook wachten ze op vlakke stukken om af te stoten.
          foto 3 zou ik wat croppen (of meer inzomen)

greetz

Philip
          De lens is een Canon 300 2.8 IS + de 1.4 TC Totaal een 480 mm dus.
          Sluitertijd zo rond de 1/1000 diafragma 8, voor de rest photoshop voor de finishing touch..

Dan aangaande kite surfen.. ik heb er 0,0 verstand van, maar stond echt er van te kijken wat ze er mee kunnen Prachtig om te zien. Ik zag de meest wilde acties, maar vaak een 100 of 200 meter uit de kust, en zelfs met 480 mm blijft er dan maar een klein mannetje of vrouwtje over. Het was de eerste keer dat ik het eigenlijk zag en ga nu ik het gezien heb, zeker nog een paar keer heen. Maar de surf termen en wat er gaat gebeuren.. geen idee, maar spectaculair is het wel. Ik denk, maar dat is omdat ik er geen verstand van heb, dat ze verder in zee waren, omdat het laag water was... Op naar een volgende keer.
          Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
            Jazeker wel, Schoorl ligt hier in Holland gewoon aan zee, vlakbij Alkmaar in Noord Holland,
            ohh, nooit geweten hoor en ik ben nog wel in Noord-Holland geboren.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
            X