Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder








  • #2
    Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

    Geen snelheid in de foto's... veel te hoge sluitertijd...
    www.svenfotopagina.be

    Comment


    • #3
      Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

      Mooie foto's maar die auto's lijken stil te staan.
      Je hebt sluitertijden gebruikt van 1/640 en 1/800 en dat is inderdaad veel te hoog.
      Probeer de volgende keer te beginnen met 1/250, eens je dat onder de knie hebt kan je nog verder zakken en dan krijg je veel meer actie in je foto's.
      Succes
      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

      Comment


      • #4
        Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

        Thx casper44 & Nxke, jullie hebben natuurlijk volkomen gelijk.
        Ik had het zelf ook al opgemerkt ... toen ik de beelden thuis op scherm zag...
        Dit was mijn eerste shoot op circuit en ik wou zeker de wagens scherp hebben... maar heb daarbij dan ook de wielen bevroren...
        Volgende keer zal ik daar zeker op letten...
        mvg,
        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

          Wagens zijn mooi scherp, mis wel een beetje 'punch' in de kleuren eerlijk gezegd, maar dat is persoonlijke smaak hé.
          Natuurlijk de wielen staan stil, maar dat kan je nog altijd oplossen in PhotoShop als je wil, je blijft het wel zien, maar het is aan te passen.

          Ik heb laatst met een fotograaf van een raceteam gesproken en die heeft me een schitterende truuk verklapt :

          - je moet er zeker van zijn dat de wagen verschillende keren rond zal rijden
          - tijdens de eerste twee/drie ronden maak je foto's met 1/800e of zo, dan ben je bijna zeker dat de wagen scherp is.
          - daarna begin je de wagen op ongeveer dezelfde plaats te fotograferen met 1/60e als sluitertijd, heb je perfect de beweging mee, maar de wagen is misschien niet scherp
          - achteraf in photoshop de scherpe wagen uit de eerste reeks op de foto uit de tweede reeks monteren

          Heb dit nog niet gedaan, maar het klinkt haalbaar volgens mij, je moet er gewoon voor zorgen dat je de wagen telkens op hetzelfde punt fotografeert, een pro piloot zal toch altijd hetzelfde traject volgen op de baan.

          Natuurlijk als je je panning oefent kom je er ook zonder dergelijke kunstgrepen, maar ik vond het toch een knap verhaal van die kerel

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

            kan het zijn dat je een beetje teveel gespeeld hebt met de shadow/highlights in PS ?
            UPDATED http://smax-photo.magix.net

            Comment


            • #7
              Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

              Oorspronkelijk geplaatst door Smax Bekijk bericht
              kan het zijn dat je een beetje teveel gespeeld hebt met de shadow/highlights in PS ?
              Ja, dat kan best. Maar waaraan zie je dat, wat stoort, wat kan beter en hoe?

              Graag je feed-back want ik heb nog heel veel te leren...

              Comment


              • #8
                Re: Dunlop Sport MAXX Endurance Cup - Zolder

                Kan het wat zien aan de zwarten, er zijn eigenlijk bijna geen, je mag gerust wat contrast erin laten.
                De hooglichten vallen vooral op op de foto met de porsche.

                Heb snel wat de niveaus aangepast, als ik zo vrij mocht zijn ?
                Ter vergelijking ff onder elkaar gezet



                Hoop dat ik me verduidelijkt heb


                groetjes, Maxim
                UPDATED http://smax-photo.magix.net

                Comment

                Working...
                X