Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

    Zondag, te Oostende, de nog enige overblijvende motorraces op de weg in België.

    Camera: Nikon D3 Obj. Nikon 70-200 AF-S VR.
    Opnamegegevens: ISO 400, sluitertijd 1/500 sec. f7.1 op 200mm meegetrokken.

    of



    ISO 400, sluitertijd 1/320 sec. f9.0 200mm.



    ISO 400, sluitertijd 1/500 sec. f7.1 200mm

    Last edited by Guest42; 12 juni 2008, 18:21.

  • #2
    Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

    da's een mooie vind ik

    misschien iets meer ruimte laten in rijrichting in het vervolg?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      da's een mooie vind ik

      misschien iets meer ruimte laten in rijrichting in het vervolg?
      Ja, mischien, maar het is geen crop, als je kiest om deze beeldvullend te fotograferen, dan ben ik bij deze snelheden reeds blij als ik ze in het midden heb, en als je kiest om meer in beeld te hebben, dan staan er ook meer storende elementen op.

      Comment


      • #4
        Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ja, mischien, maar het is geen crop, als je kiest om deze beeldvullend te fotograferen, dan ben ik bij deze snelheden reeds blij als ik ze in het midden heb, en als je kiest om meer in beeld te hebben, dan staan er ook meer storende elementen op.
        da's wel waar ja en hij staat er ook wel heel erg netjes op hoor dat hoor je me niet tegenspreken
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

          Bij de tweede foto heb je de snelheid goed in beeld gebracht, bij de andere twee is de sluitertijd van 1/500sec te kort.
          Ik heb zelf al een paar keer circuitfoto's gemaakt, en dan stel ik een sluitertijd van 1/250 - 1/320sec in (naargelang de snelheid waarmee ze voorbij komen). Dan blijft er beweging in de achtergrond, en zit er ook nog voldoende beweging in de wielen.

          In een trage bocht (zoals op de eerste foto) zal je zelfs een langere sluitertijd moeten aanhouden dan 1/250sec om geen "statische" foto te maken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Bij de tweede foto heb je de snelheid goed in beeld gebracht, bij de andere twee is de sluitertijd van 1/500sec te kort.
            Ik heb zelf al een paar keer circuitfoto's gemaakt, en dan stel ik een sluitertijd van 1/250 - 1/320sec in (naargelang de snelheid waarmee ze voorbij komen). Dan blijft er beweging in de achtergrond, en zit er ook nog voldoende beweging in de wielen.

            In een trage bocht (zoals op de eerste foto) zal je zelfs een langere sluitertijd moeten aanhouden dan 1/250sec om geen "statische" foto te maken.
            Ja je hebt gelijk, deze komen nogal statisch over, maar op dat circuit komen de motoren zo dicht, dat het meevolgen zo snel moet gaan, dat je met moeite kan volgen, en op deze korte afstanden kreeg ik op 1/250 sec. de motoren maar moeilijk meer scherp, bij de tweede stond ik er wat verder af, en kon ik een wat tragere sluitertijd gebruiken, wat het gevoel van snelheid aantoont, volgend jaar probeer ik wat betere staanplaatsen te bekomen, zodat ik wat verder af kan staan, zo gaat het pannen een stuk makkelijker.

            Ga eens kijken naar de foto's op hun Website, gemaakt door een beroeps. http://server.idemdito.org/pics/noordzee/2008/
            Last edited by Guest42; 15 juni 2008, 09:39.

            Comment


            • #7
              Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

              Een beroepsfotograaf zal dat waarschijnlijk niet zijn, de foto's zijn met een 20D gemaakt.
              Maar met mijn 20D heb ik toch al heel wat betere foto's gemaakt op het circuit van Zolder (toen ik nog onder de draad kon kruipen).
              Toen ik daar de eerste keer foto's maakte (al een hele tijd geleden, met de 300D), had ik ook heel wat "bevrozen" foto's, de tweede keer heb ik dan beter op de sluitertijden gelet.

              Maar als je te dicht staat, dan wordt het inderdaad vrij moeilijk om te pannen, dat gaat veel beter met wat meer afstand.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                Ik ben inderdaad geen beroepsfotograaf.
                Op de site in kwestie staan alle foto's, ook de technisch minder geslaagde, ook foto's van onbekende renners. De bedoeling is eerder dat de renners de foto's kunnen gebruiken voor hun reklame.

                Een opmerking in verband met de hier geposte foto's: het is inderdaad zeer moeilijk te pannen op het stratencircuit. In een ideale wereld zou de motor een boog moeten afleggen (altijd dezelfde afstand tot het fototoestel, altijd dezelfde positie). Hier heb je veel foto's waarbij de bolide op je afkomt, en dan is een sluitertijd van 1/500 echt te laag.

                In ieder geval zou ik een veel grotere opening gebruiken (f/4 of groter). Dan kan je ook de ISO-waarde verlagen (ik heb een foto op grotere afmetingen ontvangen via mail en het beeld bevatte storend ruis). Bijkomend voordeel is dat de motor zich dan ook beter tegen de achtergond aftekend.
                Marc Doigny | Portretfotografie

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                  hallo , ik ben daar ook geweest en heb er de eerste keer geprobeerd om "actie" foto's te nemen. Ik wist niet waar het aan lag maar idd alle foto's waren vrij statisch en nu weet ik het. Ik had 1/1000ste en sneller...
                  Probleem was echter dat ik met mijn D70s en een 80/200 dicht moet gaan staan om beeldvullend te kunnen werken en als je verder gaat staan dan staat er volk voor hé. (Jaloers op de pro's die er rondliepen ,grote tele's en goede plaatsen) Maar de moto's komen dan op afstanden tussen de 3 en 10 meter voorbij als je ze op hun kant wil trekken .Ik moest zo snel meedraaien dat ik amper zag wat ik trok. Ik heb ook een vraagje; ik heb zelfs met die snelle tijden onscherpe foto's, zelfs van iets verdere opnamen, is de D70s de oorzaak of de lens? (nikkon AF-D80/200 2.8), of hebben jullie goede raad ivm instellingen? Ik zette hem op; matrix, enkelveld(center) scherpstelling, f2.8 of 4.0, continue af, iso 200 , serieopnamen.
                  Foto's posten kan ik nog niet ,moet via website en die heb ik niet.

                  grtjs Jos
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                    De lens is perfekt, en zeker op f/4 zou je scherpe foto's moeten hebben. De D70 heeft echter geen uitzonderlijke autofocus en waarschijnlijk is dat de oorzaak van de beeldonscherpte.
                    Er zijn minstens 7 goede plaatsen in Oostende, je moet echt geen roze truitje hebben om aanvaardbare foto's te kunnen maken.
                    Marc Doigny | Portretfotografie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Ik moest zo snel meedraaien dat ik amper zag wat ik trok. Ik heb ook een vraagje; ik heb zelfs met die snelle tijden onscherpe foto's, zelfs van iets verdere opnamen, is de D70s de oorzaak of de lens? (nikkon AF-D80/200 2.8), of hebben jullie goede raad ivm instellingen? Ik zette hem op; matrix, enkelveld(center) scherpstelling, f2.8 of 4.0, continue af, iso 200 , serieopnamen.
                      Hallo Jef,

                      ik denk dat jij de oorzaak bent, wat natruurlijk geen erg is.
                      Je schrijft hier zelf dat het je eerste kaar 'actie' was.
                      Dat komt natuurlijk niet van vandaag op morgen, maar na enkele malen zal je zelf wel zien dat alles beter gaat. Niet opgeven is de boodschap.
                      Voor de rest zijn je instellingen goed hoor.

                      J.
                      johnvde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                        De 2e vind ik ook de mooiste. (Ook mooi dat de coureur ook brandstof lijkt te snuiven gezien zijn houding)
                        Groetjes, KC
                        www.sportbeelden.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Snelheidsraces OMS 08-06-2008.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Foto's posten kan ik nog niet ,moet via website en die heb ik niet.

                          grtjs Jos
                          Daar heb je helemaal geen website voor nodig Jos.
                          Ik post mijn foto's altijd met Imageshack http://www.imageshack.us/
                          Je moet wel eerst je foto klaarmaken volgen de BD regels, dus max. 900 pixels langs de langste zijde, en Max 400 Kb.
                          dat kan je in gelijk welk fotobewerkingsprogramma, zet deze ergens in een mapje of op je bureelblad.
                          Ik heb in bijlage eens de uitleg gemaakt hoe je dan je foto kan posten, als je imageshack zal openen op het internet zal je steeds
                          een andere reklame te zien krijgen, daar deze amerikaanse server leeft van reklame, het gebruik is volledig gratis.
                          Op BD heb je een topic speciaal bedoeld om te testen, gebruik deze om uit te proberen, maar het is werkelijk heel simpel.

                          Er zijn ook nog andere gratis hostservers zoals Tinypic http://www.tinypic.com/ deze kan je eventueel ook eens proberen, maar
                          zelf heb ik deze nog nooit gebruikt.

                          Comment

                          Working...
                          X