Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ga voor de tweede opname, maar zou de volgende keer een groter(kleiner in getal) diafragma nemen.
grt,bouk.
Deze zijn met f/8.0, gelijkaardige foto's met f/5.6 waren minder goed gelukt. Spijtig genoeg beschik ik nog niet over een zeer lichtsterk objectief... (40D-kit)
Dessert of delusions : Crystal clear methodical : Touch the devine
Deze zijn met f/8.0, gelijkaardige foto's met f/5.6 waren minder goed gelukt. Spijtig genoeg beschik ik nog niet over een zeer lichtsterk objectief... (40D-kit)
Een 40D met kitlens is al behoorlijk materiaal hoor. Ik vind de 2e ook het mooist. Alleeen jammer dat op deze foto niet is te zien dat het om een springwedstrijd gaat.
Ik zou deze foto's ook maken op diafragma voorkeuze en de lens wijd open. (je hebt nu voor manuele belichting gekozen en dat is voor sport nogal riskant omdat je nooit de tijd krijgt goed te belichten, manueel is meer voor in de studio).
Klopt en dan de lens zo ver mogelijk open (zo klein mogelijk f getal)
Heb jij eigenlijk enige technische bagage? 'De lens zo ver mogelijk open' is echter geen correcte 'vertaling' voor een grote diafragmaopening...
Het is trouwens objectief, niet lens
Dessert of delusions : Crystal clear methodical : Touch the devine
Comment