Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wereldkampioen gelanceerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wereldkampioen gelanceerd

Zesdaagse Hasselt: wereldkampioenen Bruno Rsi en Franco Marvuli : Risi lanceert Marvuli voor zijn baanronde.

Na de prestatie nog de groet aan het publiek.

Re: Wereldkampioen gelanceerd

Drie scherpe foto's, maar ik vind alleen de tweede geslaagd.

Bij de eerste zit het wiel te kort tegen de rand van de foto en bij de laatste heb je te laat afgedrukt. De winnaar moet de handen in de lucht hebben.

Ik woon vlak bij Hasselt en ik betrap mezelf erop dat ik zit te speuren of er iemand in het publiek zit die ik ken. Dat kan niet de bedoeling zijn.
    Enig panningeffect was hier dus op zijn plaats geweest. Dan had je ook lagere ISO-waarden kunnen gebruiken.

Mijn twee centiemen.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

de beelden doen wat te bevroren aan, panning had hier inderdaad beter geweest.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In tegenstelling tot wat hierboven gezegd wordt vind ik het toch verdienstelijke pogingen.
        Ik ben al vier dagen daar (geaccrediteert voor sport.be) en vind het niet echt makkelijk, voor panningshots gaat het wel echt heel snel.
        Het is mogelijk natuurlijk maar dan heb je toch al gauw redelijk wat slechte foto's.

vrgr
        Gert
        http://gertvandenbroeck.blogspot.be/

Comment

Zelf vond ik dit reeksje wel ok, eigenlijk is er één foto te weinig: een opname van Marvuli gedurende de baanronde zelf maar dat was gewoon onmogelijk. (cfr de comment van Sinesweeper). Deze profs weten instinctief wat de ideale lijn is en dat is net boven de blauwe band op de zwarte streep. Om geen storend publiek op de voorgrond te hebben moet je als fotograaf tegen de boarding aan gaan staan. Dat betekent dat ze op anderhalve meter voor je neus door vlammen tegen een snelheid van ongeveer 60 km/u.
          @ Jos: Handjes in de lucht was natuurlijk beter maar na een baanronde worden er meestal geen overwinningsgebaren gemaakt, slechts een groet aan het publiek uit dank voor de aanmoediging. De winnaar is immers pas gekend als alle ploegen hun ronde gereden hebben en de tijden bekend zijn.
          Ben niet echt een sport-fotograaf en had voor de eerste keer de nieuwe camera mee en onder belabberde licht-omstandigheden. Was ook nieuwsgierig naar de resultaten op hoge ISO. (Stond ook niet meer 100% stevig op m'n benen na zelf achtervolging gereden te hebben).
          Ik heb wel een paar panningshots van oa m'n collega-amateurs - daar komen er nog een paar van in de volgende dagen.

Comment

Ik ben wel jaloers op de scherpe beelden. Zeer moeilijke fotografie indoor en met die snelheden dat die mannen daar voorbij flitsen.
            ISO 1600 en nagenoeg ruisvrij (allé ik zie het toch niet)

Ik heb ook enkele plaatjes gemaakt met mijn buik tegen de reling maar durfde niet over de ISO800 te gaan.
            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Working...
            X