Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ISO4000 en f/3.5 tot f/4.5. Mag ik vragen welke lens je hebt gebruikt?
Je had in mijn mening beter op f/2.8 ISO 2500 kunnen blijven, had je eens stuk minder ruis gehad.
Wat fotoinhoud betreft zijn #2 en #3 aardig geslaagd, #1 doet me eigenlijk helemaal niks omdat er niets gebeurd, geen puck, etc.
Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
Visit my Flickr
ISO4000 en f/3.5 tot f/4.5. Mag ik vragen welke lens je hebt gebruikt?
Je had in mijn mening beter op f/2.8 ISO 2500 kunnen blijven, had je eens stuk minder ruis gehad.
Wat fotoinhoud betreft zijn #2 en #3 aardig geslaagd, #1 doet me eigenlijk helemaal niks omdat er niets gebeurd, geen puck, etc.
Met de lens wat dicht geknijpt, zit jet toch iets scherper en heb je wat meer tolerantie kwa scherptediepte(het moet bij ijshockey ook rap gaan).
De ruis moet je er dan bij nemen maar die valt bij een D3 ook goed mee.
Het is dan ook wikken en wegen.
Ikzelf kan maar tot ISO1600 gaan en ben verplicht om met F2.8 te werken.
Ik heb met de D300 feitelijk nog niet op ISO 3200 geprobeerd maar verwacht dat dit te slecht kwa ruis zal zijn.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Met de lens wat dicht geknijpt, zit jet toch iets scherper en heb je wat meer tolerantie kwa scherptediepte(het moet bij ijshockey ook rap gaan).
De ruis moet je er dan bij nemen maar die valt bij een D3 ook goed mee.
Het is dan ook wikken en wegen.
Ikzelf kan maar tot ISO1600 gaan en ben verplicht om met F2.8 te werken.
Ik heb met de D300 feitelijk nog niet op ISO 3200 geprobeerd maar verwacht dat dit te slecht kwa ruis zal zijn.
Hubert
Over het algemeen heb je met een D3 op 200mm met f/2.8 en scherptediepte van 50cm, ligt er natuurlijk aan hoe ver je van het onderwerp afstaat. Die 50cm is in principe genoeg in de meeste gevallen. Overigens zijn de meeste f/2.8 telezoom lenzen vrij scherp op f/2.8, neem aan dat Marbico de 70-200 2.8 VR heeft gebruikt?
Deze fotojournalist gebruikt een 300mm op f/2.8 (op een 1D markIIn) voor ice hockey en zijn foto's liegen er niet om:
Zowel het schot als de check als de fight zijn Ik ben blij dat er nog iemand hier wat ijshockey pics post, want als ik nog eens ga kijken in de toekomst, pak ik mijn cam mee, en weet ik tenminste wat ik ongeveer moet doen om dat resultaat te hebben. Nice pics!
Comment