Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90 minuten in het spoor van de topscorer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 90 minuten in het spoor van de topscorer

    Mijn eerste ervaring met sportfotografie.
    Ik volgde een bepaalde speler,de topscorer van de reeks.
    Vond het best leuk om concentratie,flitsende acties en emoties vast te leggen ...

    of







  • #2
    Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

    Vind t gek om mezelf zo op foto te zien
    Ma ik vind ze supersjiek.. ben benieuwd wat de kenners ervan zeggen..
    ma voor mij zijn ze perfect kerel!! ben benieuwd na de rest!!
    Merci he..


    Greetz

    PS: voor uwe eerste keer sportfotografie ziet het er heel goed uit..

    Comment


    • #3
      Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

      Leuk voor een eerste keer. Al vind ik de kleuren wat aan de matte kant. Foto 1 is goed vanwege de gelaatsuitdrukkingen van de spelers. Bij 2 had de sluitertijd wat hoger gemogen om alles scherp te hebben, en hij is wat van te hoog genomen. Foto 3 zegt me weinig...
      Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

      Comment


      • #4
        Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

        De tweede is voor mij de beste. Lagere sluitertijd maakt hem juist beter volgens mij. enkel een beetje letten op de kleuren.

        De eerste en de derde kan je beter wat croppen.
        http://frederikherregods.be

        Comment


        • #5
          Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

          Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
          Bij 2 had de sluitertijd wat hoger gemogen om alles scherp te hebben
          Ooit van scherptediepte gehoord, meneer Peeters? De spelers op de achtergrond zijn onscherp omdat ze buiten de scherptediepte vallen.
          Door het gebruik van een telelens wordt dit effect nog veel groter. Bovendien is er goed gefocused op de balspeler.
          De enige noemenswaardige bewegingsonscherpte zie ik op de bal en de voeten van de balspeler. En dat draagt hier nog bij aan een geslaagde foto.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • #6
            Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

            Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
            Ooit van scherptediepte gehoord, meneer Peeters? De spelers op de achtergrond zijn onscherp omdat ze buiten de scherptediepte vallen.
            Door het gebruik van een telelens wordt dit effect nog veel groter. Bovendien is er goed gefocused op de balspeler.
            De enige noemenswaardige bewegingsonscherpte zie ik op de bal en de voeten van de balspeler. En dat draagt hier nog bij aan een geslaagde foto.
            Ik weet best wel wat scherptediepte is. Ik had het dan ook over het volledige lichaam van de speler en de bal, NIET de andere spelers in de achtergrond. Ik ben gewoon van mening dat het mooier is om ook voeten en bal scherp te hebben, en heb het gewoon niet duidelijk genoeg geformuleerd. Dus hou die 'smart ass' opmerkingen maar voor uzelf.
            Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

            Comment


            • #7
              Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

              Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
              Ik weet best wel wat scherptediepte is. Ik had het dan ook over het volledige lichaam van de speler en de bal, NIET de andere spelers in de achtergrond. Ik ben gewoon van mening dat het mooier is om ook voeten en bal scherp te hebben, en heb het gewoon niet duidelijk genoeg geformuleerd. Dus hou die 'smart ass' opmerkingen maar voor uzelf.
              Hela mannekes , geen ruzie maken hé

              Ik denk dat het persoonlijke smaak is bij foto 2 , de balspeler met bal erbij volledig scherp of niet.Het was ook mijn eerste keer hé , nu zondag ga ik opnieuw ( als het niet regent tenminste )
              Dan zal ik nog meer gaan expirimenteren met nog een hogere sluitertijd voor de actie's meer te bevriezen.
              Maar van de andere kant ,zoals DG zegt ,geeft een tikkeltje bewegingsonscherpte van de bal misschien wat meer " dynamiek " .
              Een punt waar ik vooral persoonlijk nog moet aan werken is dat iedere foto er qua kleur vrijwel identiek zou moeten uitzien.

              Maar toch al bedankt voor de kritieken , ik kan enkel maar leren

              Comment


              • #8
                Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

                Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                Hela mannekes , geen ruzie maken hé

                Ik denk dat het persoonlijke smaak is bij foto 2 , de balspeler met bal erbij volledig scherp of niet.Het was ook mijn eerste keer hé , nu zondag ga ik opnieuw ( als het niet regent tenminste )
                Dan zal ik nog meer gaan expirimenteren met nog een hogere sluitertijd voor de actie's meer te bevriezen.
                Maar van de andere kant ,zoals DG zegt ,geeft een tikkeltje bewegingsonscherpte van de bal misschien wat meer " dynamiek " .
                Een punt waar ik vooral persoonlijk nog moet aan werken is dat iedere foto er qua kleur vrijwel identiek zou moeten uitzien.

                Maar toch al bedankt voor de kritieken , ik kan enkel maar leren
                Ik ben benieuwd naar de resultaten! Ik ga zaterdag ook nog een een voetbalmatch fotograferen, als de resultaten wat meevallen (bij redelijk weer) zal ik ook iets probere te posten.
                Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                  De tweede is voor mij de beste. Lagere sluitertijd maakt hem juist beter volgens mij. enkel een beetje letten op de kleuren.

                  De eerste en de derde kan je beter wat croppen.

                  @Fredder : Wat bedoel je juist met de kleuren? Zijn ze te fel , te mat , onnatuurlijk ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 90 minuten in het spoor van de topscorer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                    @Fredder : Wat bedoel je juist met de kleuren? Zijn ze te fel , te mat , onnatuurlijk ?
                    n°2 is ietsje te geel, de andere foto's vind ik goed van kleur. Het is nu eenmaal niet makkelijk met zulke laagstaande zon goede foto's te nemen, zeker niet van sport, en ik vind dat jij dat zeker goed hebt gedaan

                    en over die onscherpte, die past er perfect bij vind ik, dat steekt wat meer dynamiek in de foto
                    Last edited by Matthias; 19 januari 2008, 14:30.
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X