Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
opdracht was beweging. dus scherpgesteld op dat punt en voor de rest door het beeld laten passeren wat passeerde om de illusie van snelheid zo op te wekken.
was geenszins de bedoeling om alle actie te bevriezen.
Beweging vastleggen doe je door te pannen (met de camera met het onderwerp meebewegen). Op 1/50 sporters door je zichtveld heen laten bewegen levert louter bewogen foto's op. Je diafragma stond op 11 dus was het best mogelijk om met een hogere sluitertijd te werken.
Beweging vastleggen doe je door te pannen (met de camera met het onderwerp meebewegen). Op 1/50 sporters door je zichtveld heen laten bewegen levert louter bewogen foto's op. Je diafragma stond op 11 dus was het best mogelijk om met een hogere sluitertijd te werken.
Gewoon nog eens proberen.
KC
mercikes voor de tip. allez, ik wist da wel. neen, dat effect wou ik dus niet.
ik heb eigenlijk geen bewogen foto toch ? Caprisone (ik heb een vergroting laten maken) staat er scherp en onbewogen op. kwou gewoon beweging ,strepen, agitatie, toch nog herkenbaar en met vast punt als houvast erond. enfin soit: het is geen conventionele foto, maar zo zijn we niet :-)
maar zoveel hoofden zoveel meningen en dat blijft leuk :-)
Comment