Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mescherbergloop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mescherbergloop

    Afgelopen zondag in Zuid-Limburg, de Mescherbergloop. Een compact parcours dat veel slingert, dus veel kansen om de lopers te zien.

    1)


    De latere winnaar, Charlier uit Luik, bezig met het vernielen van zijn laatste tegenstander.

    2)


    3)


    Pentax istDs met Panagor 5.6/300 spiegeltele op schouderstatief.

  • #2
    Re: Mescherbergloop

    goeie laatste, vind alleen bij allen de achtergrond niet mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mescherbergloop

      Jammer dat paul hagendoren (453) niet heeft kunnen winnen. Die kijkt overigens altijd zo gespannen ook als hij wint.

      On topic: Ik vind de foto's niet zo heel mooi. Je hebt wel de atleten wat geisoleerd van de achtergrond maar de cropping zou mooier kunnen. Verder begrijp ik niet wat er met de achtergrond is gebeurd. Komt dit door de spiegeltele? Ik heb welleens gehoord dat die voor astro-fotografie wordt gebruikt. Wellicht is deze voor sport niet zo geschikt. Je hebt dan een snelle autofocus nodig met een mooi boke.

      KC
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #4
        Re: Mescherbergloop

        Het 'boukeh' van de spiegeltele is toch niet echt dat...
        Eerste foto is naar compo de beste, tweede is nogal centraal, evenals de derde (derde ook niet echt flatterend voor het onderwerp)

        Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Mescherbergloop

          Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          Verder begrijp ik niet wat er met de achtergrond is gebeurd. Komt dit door de spiegeltele? Ik heb welleens gehoord dat die voor astro-fotografie wordt gebruikt. Wellicht is deze voor sport niet zo geschikt. Je hebt dan een snelle autofocus nodig met een mooi boke.
          De onrustige achtergrond komt inderdaad door de spiegeltele. Ik had vooraf niet verwacht over zo'n grote afstand te kunnen schieten. Vandaar dat ik alleen de korte spiegeltele bij me had voor het lange werk. Volgende keer gaan wat lange brandpuntsobjectieven mee.
          Over de autofocus ben ik het niet met je eens. Die heb ik totaal niet gemist. Op een ander punt heb ik met AF zoom gewerkt, dat ging vooral fout. Pre-focussen werkt bij mij een stuk beter.
          Ik heb er nog een aantal die op een iets andere plek zijn genomen, vanavond open ik daarmee een deel 2.

          Comment


          • #6
            Re: Mescherbergloop

            die derde is inderdaad mooi, alhoewel de context bij zo'n strakke crop hier wel verloren gaat.
            Spiegeltele's hebben niet de mooiste achtergrond, dat is wel jammer.
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

            Comment

            Working...
            X