Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vw & audi trackday @ zolder
Collapse
X
-
-
Re: vw & audi trackday @ zolder
Oorspronkelijk geplaatst door The photographer Bekijk berichtze moeten ofwel erg slecht ofwel erg goed zijn , bijna 200 views en geen reactie?
Over het algemeen ben ik niet zo te vinden voor autosportfoto's die krap gecropped zijn. Ik heb graag dat de auto wat ruimte krijgt. Maar hier is er misschien wat te veel ruimte. In Foto 1 past het nog, omdat de compositie goed is, met meer ruimte voor de wagen dan achter de wagen. Maar in foto nummer 2 vind ik het eigenlijke onderwerp niet prominent genoeg aanwezig in de foto. Foto 1 en 2 missen ook nog een beetje snelheid. Voor echt goeie pannings moet de sluitertijd nog een stuk langer. Oefenen, oefenen en blijven oefenen zijn de 3 beste tips die ik u kan geven.
Foto nummer 3 vind ik goed van standpunt en compositie. Maar race fotografie heeft (voor mij toch) ook te maken met felle kleuren en schreeuwerige reclame, zoals in de 2 andere foto's. Dat ontbreekt hier, en maakt dat de foto er niet "uitspringt".
Experimenteer ook eens met extreme dingen. Bijvoorbeeld speciale bewerkingen of bijvoorbeeld de camera 45 graden schuin te houden tijdens het pannen. Je gaat dan foto's krijgen die anders zijn dan de andere. Je gaat dan voorstanders en tegenstanders krijgen, maar dat levert alleszins meer reacties op.
Ik denk dat je dus net de verkeerde concusie trekt uit het feit dat er nog geen reacties staan. Die foto's zijn -naar mijn bescheiden mening - zeker niet slecht, maar ze zijn ook niet uitmuntend. Te goed om ze af te breken en niet speciaal genoeg om de gemiddelde surfer te overtuigen enkele superlatieven neer te schrijven.
Laat u vooral niet ontmoedigen. Blijven posten he!
Comment
-
Foto's zijn gewoonweg suuuper Filip, van de eerste tot de laatste!!"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk berichtFoto's zijn gewoonweg suuuper Filip, van de eerste tot de laatste!!
Comment
-
hopelijk apprecieer je m'n commentaar:
foto1:
het rood-witte van de stenen muur is véél te fel, ik krijg hoofdpijn van er naar te kijken, vergelijk de kleuren es met de 2de foto !
bovenaan zit er zwarte spie
foto2:
weinig actie, auto staat centraal
onderaan groene spie
foto3:
wit-roze boordstenen ipv wit-rood
lichtweerspiegeling in de autoramen
auto staat centraal en vult amper de foto
wat beter kan is:
autos % groter maken op elke foto
niet zo centraal plaatsen
proberen meer actie te krijgen in de foto
meer letten op de 'spiekes'
blijven oefenenNikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
http://kodefoto.webs.com/
http://flandriens.webs.com/
Comment
-
-
tnx voor de comments , weeral wat om naar te kijken , deze foto's komen wel zo rechtstreeks uit het toestel er is dus niet aan weggecropt ofzo...
moest ik ze bewerkt hebben dan waren de spiekes weg
en hier en daar wat aan de kleuren gedaan ook
Maar ik probeer zo weinig mogelijk te pshoppen , mss dom
Comment
Comment