Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Basketbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste keer Basketbal

Even wat anders dan al die Haspengouwrally topics, ik heb vandaag voor het eerst een poging gedaan om basketbal te fotograferen. Een stuk moeilijker in mijn ogen dan racketsporten (althans voor mij) omdat ik toch moeite had met het hele spelletje te volgen en vooral wat nou precies te schieten. Ben uiteindelijk toch thuis gekomen met een paar leuke foto's. Zoals gewoonlijk heb ik mijn 85mm 1.8 gebruikt.
    C&C is welkom.

De rest is te vinden om mijn website.

Cheers!
    Last edited by royv; 28 oktober 2007, 19:32.
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

Re: Eerste keer Basketbal

heldere beelden, maar de eerste twee zouden zomaar voetbal kunnen zijn(op de gebruikte bal na).
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heldere beelden, maar de eerste twee zouden zomaar voetbal kunnen zijn(op de gebruikte bal na).
      grt,bouk.
      En de 3e zal de keeper geweest zijn.
      Zeer geslaagd voor een eerste keer. Mooie belichting en dito kleuren.

Comment

Voor de eerste keer zeker geslaagd; scherp en de kleuren zitten goed

Opm: bal niet tegen de hand kan je verhelpen door meerdere opnames na elkaar te maken (3 à 4 foto's) zodat er toch een foto met bal tegen de hand erop staat. Als je een enkele opname neemt zal het eerder toevallig zijn dat de bal tegen de hand plakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
          Als je een enkele opname neemt zal het eerder toevallig zijn dat de bal tegen de hand plakt.
          'Toevallig' is overdreven. Gewoon op het juiste moment afdrukken. Die klein mannen dribbelen niet zo snel en de bal plakt bijna net zo lang tegen de hand dan dat hij onderweg is. Blijven oefenen en dat lukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            'Toevallig' is overdreven. Gewoon op het juiste moment afdrukken. Die klein mannen dribbelen niet zo snel en de bal plakt bijna net zo lang tegen de hand dan dat hij onderweg is. Blijven oefenen en dat lukt.
            Het is inderdaad een kwestie van afdrukken op het juiste moment, ik zal er de volgende keer meer op proberen te letten, bedankt voor jullie opmerkingen!
            Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
              Die klein mannen dribbelen niet zo snel en de bal plakt bijna net zo lang tegen de hand dan dat hij onderweg is.

Ik leer hier steeds nog iets bij en dat na 34 jaar basketbalervaring

Comment

Ik leer hier steeds nog iets bij en dat na 34 jaar basketbalervaring
                En wat leer je dan bij? Dat de kleintjes niet zo snel zijn of dat de bal even lang tegen de hand zit dan dat hij naar en van de grond onderweg is?

Over basketbal hoeft men mij trouwens ook niet veel meer bij te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  Heb nog eens mijn foto's doorgekeken, maar ik had die eerste foto dus ook nog waar de basketballer de bal bij z'n handen had. Bij deze dus:

Visit my Flickr

Comment

Opm: bal niet tegen de hand kan je verhelpen door meerdere opnames na elkaar te maken (3 à 4 foto's) zodat er toch een foto met bal tegen de hand erop staat.
                    Als je meerdere opnames na elkaar maakt zal je inderdaad meer kans hebben op het juiste moment, maar dan is er aan het fotograferen niet meer veel aan vind ik. Dan kan zelfs een klein kindje, bij wijze van spreken, mooie basketbalfoto's maken.
                    Panasonic G1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                      Als je meerdere opnames na elkaar maakt zal je inderdaad meer kans hebben op het juiste moment, maar dan is er aan het fotograferen niet meer veel aan vind ik. Dan kan zelfs een klein kindje, bij wijze van spreken, mooie basketbalfoto's maken.
                      ermh... dan mag jij wel eens met een dikke teletoeter naast een voetbalplein gaan staan en goede actiefoto's krijgen met een enkele afdruk... waarom heeft een 1D mkIII anders 10fps aan 110 jpgs? niet voor het schone weer he

wat betreft de foto's : verdienstelijke eerste poging maar jammer dat bij 2 de benen er niet helemaal opstaan... niet zo evident tuurlijk met vast brandpunt.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        ermh... dan mag jij wel eens met een dikke teletoeter naast een voetbalplein gaan staan en goede actiefoto's krijgen met een enkele afdruk... waarom heeft een 1D mkIII anders 10fps aan 110 jpgs? niet voor het schone weer he
                        Met het gebruik van telelenzen heb ik geen ervaring wat betreft sportfotografie, maar met de 50mm F1.4 wel. Ik heb er nu al enkele wedstrijden mee gefotografeerd en ik heb al veel bijgeleerd om het juiste moment te kiezen en zo onderscheid een goed geoefend basketbalfotograaf zich van een mindere volgens mij. Maar ja dat is mijn visie en die hoeft daarom niet correct te zijn...
                        Panasonic G1

Comment

bal aan de hand of niet aan de hand, voor mij is er 'niets aan de hand' en ik vind vooral de eerste een prachtige foto. groeten, odul
                          gegroet, Ludo

Comment

Working...
                          X