Schitterende reeks, voor mij is #1 echt de beste.
Het enigste wat me meteen opviel was de witbalans, heb deze even aangepast, ik hoop dat je dat niet erg vind? Persoonlijk vind ik het zo beter uitzien:
Schitterende reeks, voor mij is #1 echt de beste.
Het enigste wat me meteen opviel was de witbalans, heb deze even aangepast, ik hoop dat je dat niet erg vind? Persoonlijk vind ik het zo beter uitzien:
Het enigste wat me meteen opviel was de witbalans, heb deze even aangepast,
Cheers!
Idd, qua actie zeker niet slecht. Maar de lichtomstandigheden in dergelijke zalen zijn vaak niet optimaal. De auto-witbalans van de camera heeft het dan meestal ook wreed moeilijk.
Beetje contrast en dergelijke bijwerken is dan ook aan te raden.
In 1ste klasse valt het licht toch nog mee vind ik. In andere zalen zijn de omstandigheden wel vaak slecht.
Dat klopt, maar het gaat hier ook vaak om de soort verlichting en dus de kleur (of warmte), in dit soort zalen is het altijd aan te raden je witbalans vooraf handmatig in te stellen, wat de auto WB zal vrijwel altijd te geel uitvallen. Scheelt je een hoop nabewerking.
Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
Visit my Flickr
Dat klopt, maar het gaat hier ook vaak om de soort verlichting en dus de kleur (of warmte), in dit soort zalen is het altijd aan te raden je witbalans vooraf handmatig in te stellen, wat de auto WB zal vrijwel altijd te geel uitvallen. Scheelt je een hoop nabewerking.
Had het verkeerd begrepen
Het probleem van de WB heb ik ook als ik basketbal fotografeer.
Comment