Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A1GP te Zandvoort

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A1GP te Zandvoort

De eerste keer dat ik foto's kon maken, overstap van compact naar spiegelreflex is duidelijk te merken.

(1)

(2)

(3)
    Last edited by La Rosa; 2 oktober 2007, 13:34.

Re: A1GP te Zandvoort

Ik zie dat je net een overstap gemaakt hebt dus zie mijn opmerkingen als tips en niet om je werk af te kraken.

foto1.
    De scherpstelling ligt niet helemaal op de auto's en je onderwerp is te ver weg.
    Als je niet genoeg bereik hebt moet je dus iets langer wachten en achter eventueel een beetje croppen in Photoshop.

foto2.
    Een aardige foto enkel onscherp. Tevens zit de helm van de rijder achter de voorste spiegel. (altijd lastig bij grandprix auto's)

foto3.
    Ik denk dat de auto naar links gaat dus is de compositie niet helemaal lekker.

In ieder nog veel succes, plezier en ik hoop dat je wat een tips hebt.

Comment

Daar kan ik toch alleen maar van leren! Ben er tevreden mee voor een eerste keer. Ik weet echt niet welke instellingen ik nou moet gebruiken. Deze zijn volgens mij allemaal op de sportstand genomen. Op de sluitertijdstand waren ze te donker.

Iemand?

Comment

De volgende instellingen kun je als richtlijnen beschouwen. De praktijk leer je het meeste van.

Instellingen:
        • Sluitertijd vastzetten. Diafragma is ondergeschikt;
        • Streef naar 1/400 à 1/500. Deze auto's zijn enorm snel en bewegen heel erg, waardoor trillingen erg opvallen. Langzamer spul kun je zakken met de sluitersnelheid;
        • Zet de iso zodanig dat je diafragma tussen de f8 en f11 zit i.c.m. je sluitersnelheid;
        • Ondersteun de lens en de camera aan de uiteinden. De camera spreekt voor zich, maar de lens kun je het beste vastpakken met 1 of meer vingers van je hand om de zonnekap heen gevouwen. Zie je niets van op de foto en geeft veel meer stabiliteit.
        • Oefenen baart kunst Dit is een echt vak dat je moet leren. Eventjes wat auto's schieten gaat niet werken. Door ervaring weet je welke settings je moet gebruiken en hoe je moet pannen. Het moet een 2e natuur worden wil je er echt goed in worden.

Persoonlijk denk ik dat de foto's onder deze omstandigheden zo ongeveer wat je kunt verwachten. Dergelijke snelle auto's zijn hoe dan ook niet makkelijk.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X