Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

actie-shots cyclo-cross Neerpelt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• actie-shots cyclo-cross Neerpelt

vandaag mn 40D kunnen uittesten, zeer tevreden, waardige upgrade van mijn mijn 20D binnenkort komt mijn 1D markIII.. wat zal dat worden?

meer op www.pbase.com/tomppa/cyclo_cross_belgium

Last edited by Tomppa; 24 september 2007, 12:22.
    1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

Re: actie-shots cyclo-cross Neerpelt

Oorspronkelijk geplaatst door Tomppa Bekijk bericht
    vandaag mn 40D kunnen uittesten, zeer tevreden, waardige upgrade van mijn mijn 20D binnenkort komt mijn 1D markIII.. wat zal dat worden?

dit is wat ik zie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja..dat heb ik ook gepost? 3 fotos?
      iets mis?

Tom
      1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

Comment

Bouk bedoeld dat de foto's niet zichtbaar zijn.
        Groetjes
        Valere

Comment

ja..dat heb ik ook gepost? 3 fotos?
          iets mis?

Tom
          tjonge jonge!!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bij mij zijn ze zichtbaar?
            ook het gene wat u stuurde als bericht zag ik de 3 fotos?
            zal ze op ne andere server zetten

deze was verloren:

alvast bedankt

Tom
            Last edited by Tomppa; 24 september 2007, 12:23.

Comment

Mooie actie foto's van een mooie sport (persoonlijk kijk ik er liever naar dan naar wielrennen op de weg)
              Eerst is mooie actiefoto, 2de vind ik de minste omdat de renner er niet volledig opstaat, derde vind ik dan weer top

Grtz
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Nu zijn ze inderdaad zichtbaar.
                Sorry, maar de enige die mij kan bekoren is je derde foto (aanvaardbaar wat scherpte betreft).
                De andere mis ik toch heel wat scherpte, en een heel drukke achtergrond.
                Heb ook op je site gekeken, volgens staan er betere tussen als degene die je hier gepost hebt.
                Groetjes
                Valere

Comment

Nog maar eens een bewijs dat het niet de camera en het glas zijn, maar dat het ventje achter de camera alles in de hand heeft. Kan mij bij geen van de drie goed vinden...Alledrie onscherp, en bij de tweede een stukje vergeten van zijn hoofd. De derde heb je naar mijn gevoel al aardig proberen op te scherpen, maar is niet echt geslaagd te noemen. Sorry voor de negatieve commentaar, maar dit is mijn oprechte mening.

Comment

De eerste vind ik toch zeer geslaagd met dat tegenlicht, de beweging en het (lage) standpunt. Ik zou er rechts wel nog een stuk afknippen. De mensen op de achtergrond storen niet echt omdat ze bij de cross horen en ze zijn onscherp door de panning.

Comment

1 en 3 kunnen me wel bekoren... Vooral 1 dan, ook eens het publiek in beeld vanaf een ongewoon standpunt. 3 dan weer omwille van de leuke actie...
                      Maar zoals eerder al gezegd, op uw album staan er mooiere exemplaren...
                      Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                      http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

Allemaal veel te klassieke comentaar... gelijk op de foto-clubs..
                        scherpte scherpte en nog eens scherpte... onzin...amateurs zijn zo opgevoed in de fotografie
                        voor mij is inhoud/gevoel en compositie het belangrijkste. en het blijven snapshots en de middelen die er op dat moment zijn.. ik kan moeilijk een putje graven om er in te nestelen en zo mee te pannen

te veel mensen.. ja natuurlijk, het is een wedstrijd waar toch wel veel volk komt kijken...IK wil het vastleggen zoals het is.. en niet zomaar een plek zoeken waar geen mensne zijn... dan lijkt het een training
                        Ik ga dan ook graag in de richting van documentaire fotografie.. zoals het op dat moment voordoet, het hele gebeuren.

Kijk maar eens hoe ze bij magnum-photos werken.. of achter de schermen bij worldpress photos jurering... (kan je op het net vinden.)

maar ik hou van kritiek! daar word je altijd beter van!

alvast bedankt

groeten
                        Last edited by Tomppa; 24 september 2007, 17:00.

Comment

Allemaal veel te klassieke comentaar... gelijk op de foto-clubs..
                          scherpte scherpte en nog eens scherpte... onzin...amateurs zijn zo opgevoed in de fotografie
                          voor mij is inhoud/gevoel en compositie het belangrijkste. en het blijven snapshots en de middelen die er op dat moment zijn.. ik kan moeilijk een putje graven om er in te nestelen en zo mee te pannen

te veel mensen.. ja natuurlijk, het is een wedstrijd waar toch wel veel volk komt kijken...IK wil het vastleggen zoals het is.. en niet zomaar een plek zoeken waar geen mensne zijn... dan lijkt het een training
                          Ik ga dan ook graag in de richting van documentaire fotografie.. zoals het op dat moment voordoet, het hele gebeuren.

Kijk maar eens hoe ze bij magnum-photos werken.. of achter de schermen bij worldpress photos jurering... (kan je op het net vinden.)

maar ik hou van kritiek! daar word je altijd beter van!

alvast bedankt

groeten
                          Je houdt van kritiek, maar je kan er precies niet goed tegen
                          Groetjes
                          Valere

Comment

je tweede is fantastisch, zowel qua compo als technisch. Prima panning
                            De derde kan ik ook zeker smaken, hij lijkt te surplacen in de lucht. Op't juiste moment afgedrukt

@ valere : het gaat hem niet over het niet tegen kritiek kunnen, maar eerder om het niveau van de kritieken. Ook de bd'ers die reageren moeten elke opname in zijn context kunnen plaatsen, en niet verwachten dat elke sportopname een bevroren statische prent is zoals een mooi landschapje of een architectonisch beeld. (maar het mag wel zoals foto 3 bijv). Wat hier getoond wordt is één en al dynamiek, in de context door het publiek er bij te betrekken, en een krappe compo die nog maar eens de situatie en sfeer benadrukt, véél volk, smalle parcours, en vooral dat het ondanks die factoren toch best snel kan gaan.

Al deze elementen in één foto zie je niet vaak, en dat moeten nog velen hier leren zien in beelden van andere collega fotografen. Scherpte is het goedkoopste en meest gebruikte punt van kritiek bij beginnende fotografie-enthousiastelingen. Toegegeven, ik bedien er mij ook soms van, maar doe dat - denk ik - enkel bij beelden waar scherpte gewenst is.

Comment

Niet dat foto 2 me echt bekoort.( Wel een waard hoor...)
                              Maar ze heeft toch wel iets.
                              Hetzelfde probleem stelt zich met straatfotografie. Er zijn een hele boel elementen die de foto storen OF het verhaal versterken.

De "storende" toeschouwers zijn hier netjes weggepanned. En toch zijn ze niet afwezig. Hetgeen duidt dat het een spannende wedstrijd was.
                              Het hoofd van die rennen en een stuk van het wiel is afgesneden. Maar net niet genoeg om informatie te verliezen. (dwz. : je kan je de helm van die renner er volledig inbeelden).
                              Wat je wel krijgt bij deze foto is dan het (bijna ingezoomde) beeld van de kracht die die renner op zijn fiets overbrengt.
                              Tot hier is alles prachtig.
                              Wat wel storend is (imho) is die lichtvlek tussen zijn billen.
                              Had die vlek er niet geweest, dan een

Groetjes
                              Skitch
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                              X