Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klimfoto's .... hoe komen deze tot stand...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klimfoto's .... hoe komen deze tot stand...

Bij deze een samenstelling uit de oude doos.
    Ik zag hier al enkele malen foto's van klimmers passeren en telkens vraagt er wel iemand vanuit welk standpunt dit werd gefotografeerd.
    Ik heb nog enkele dia's waarop mooi te zien is welke kuren de fotograaf moet uithalen om dat goed standpunt in te nemen. Nu heb ik mij even de moeite genomen deze in te scannen en er een collage van te maken.

Je ziet de fotograaf hangt zelf aan fix touw op ongeveer dezelfde hoogte als de klimmer. Ik nam deze foto's ongeveer 20 jaar geleden toen Eric Tanghe foto's nam van Werner Van Steen. De foto's moesten dienen voor de topogids van Freyr. Het heldere gedeelte van de foto is ongeveer de uitsnede zoals de gepubliceerd is, in de kleine inzet zie je hoe de setting is.

Over de kwaliteit wil ik niets horen, foto gemaakt met een Agfa Optima op diafilm en nu 20j later ingescand.
    Last edited by photogRAF; 20 juni 2007, 12:27.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Re: Klimfoto's .... hoe komen deze tot stand...

Mooi zo nog eens wat klimfotos. Deze zijn wel heel old-school en werner van steen ziet er verdacht jong uit.
    Heb je nog meer vanuit de oude doos want daar ben ik wel benieuwd naar.
    En dan zie ik die anciens eens toen ze nog jong waren.

Groeten Vince

Comment

Ik heb nog wel enkele oude dia's met klimfoto's, jammer genoeg er zaten enkele goede bij die ik uitleende en nooit meer terug gezien heb.
      En ja wij waren allen nog jong, 't is ook 20 jaar geleden he. Maar zoals je ziet er werden toen ook harde routes geklommen.
      Bij gelegenheid zal ik hier nog wel eens iets uit de oude doos toveren.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Dat ze vroeger al hard knalden dat wist ik wel maar daar zu je tegenwoordig weinig fotos van he.
        Welke route op merinos face nord is dit eigenlijk?

Greetz Vince

Comment

Ik heb dat zelf ook meermaals geprobeerd, maar vanuit kikker of vanuit vogelperspectief. Was zelf niet bekwaam genoeg om te klimmen met een reflex, is idd niet simpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinzius Bekijk bericht
            Dat ze vroeger al hard knalden dat wist ik wel maar daar zu je tegenwoordig weinig fotos van he.
            Welke route op merinos face nord is dit eigenlijk?

Greetz Vince
            't Is inderdaat op merinos face nord, de naam van de route daar ben ik niet 100% zeker van maar ik vermoed dat het Tchao Pantin (7b) of Sans foi ni loi (vroeger 7c nu opgewaardeerd naar 8a) is.
            Last edited by photogRAF; 25 juni 2007, 16:36.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
            X