Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

atletiek - interclub vrouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • atletiek - interclub vrouwen

    Het hink stap springen.



    Kim Gevaert tijdens de 400 meter (die ze met sprekend gemak won)



    Polstokspringen

    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: atletiek - interclub vrouwen

    3 spreekt me het meest aan. Gevaert is niet scherp genoeg.
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

    Comment


    • #3
      Re: atletiek - interclub vrouwen

      Kim is idd niet scherp. 1e en 3de kunnen mij wel bekoren. Polstokster is volgens mij trouwens Ivette Caldenhove, een Nederlandse. Zij won met 3m60. Verspringster ken ik niet, ik volg het niet meer van dicht genoeg
      Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: atletiek - interclub vrouwen

        toch even een vraagje uit curiositeit:

        hoe krijgen jullie die vrouwen toch scherp? Ik heb geprobeerd met mijn D80 op continu-focus (andere mogelijkheden: single focus en een mengeling van de 2) om een lopende peuter scherp in beeld te krijgen ==> alles was verschrikkelijk onscherp.
        Vandaar mijn vraag dus...

        Comment


        • #5
          Re: atletiek - interclub vrouwen

          Staat ie op shutter priority of focus priority?
          Bij shutter priority kan je onscherpe foto's maken, bij focus priority 'in principe' niet.
          Soms is single AF beter dan Continuous. Je moet die knop op de tast weten te vinden.
          Kijk ook of je de juiste AF sensor geselekteerd hebt, en welke er aktief is/zijn.. soms zit je met de verkeerde sensor te werken..
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • #6
            Re: atletiek - interclub vrouwen

            Voor mij is de polstokdame ook de beste, mooi scherp en een supercompositie: mond open en supergeconcentreerd heeft ze de stok vast, klaar om te gaan springen.
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: atletiek - interclub vrouwen

              Oorspronkelijk geplaatst door Piet Pienter Bekijk bericht
              toch even een vraagje uit curiositeit:

              hoe krijgen jullie die vrouwen toch scherp? Ik heb geprobeerd met mijn D80 op continu-focus (andere mogelijkheden: single focus en een mengeling van de 2) om een lopende peuter scherp in beeld te krijgen ==> alles was verschrikkelijk onscherp.
              Vandaar mijn vraag dus...
              Ik werk met een Sony a100 dus bij uwe D80 kan het misschien iets schillen maar de gedachtgang blijft hetzelfde.
              Hier heb ik gewerkt met diafragmavoorkeuze (A-stand) en nadien mijn ISO aangepast zodat ik een redelijke sluitertijd had. De focus had ik op continu staan. Ik gebruik dan enkel het middelste scherpstelpunt. Je kan ook met meerdere scherpstelpunten werken maar dat kan ik eigenlijk nog niet goed. Nu heb ik er een in het midden en dan kan ik het onderwerp redelijk goed volgen.
              EN de laatste was de gemakkelijkste, die stond gewoon nog stil.
              I put the sexy in dyslexia

              Comment


              • #8
                Re: atletiek - interclub vrouwen

                Nummer 3 zonder twijfel de mooiste.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: atletiek - interclub vrouwen

                  @Adri en Bert,

                  mijn D80 stel ik meestal volledig op manueel, geen shutter of aperture priority.
                  Tje kijk, ik begrijp dan eigenlijk niet goed wat ik fout doe; die continuous modus zou toch zijn ding moeten doen niet? Mij lijkt het dat die te traag werkt of zo.
                  Ah ja, ik werk eigenlijk altijd met het middelpunt als scherpstelpunt. Vind het lastig als mijn nikon zelf kiest wat hij scherp wil...

                  PS: wat is focuspriority?

                  Comment


                  • #10
                    Re: atletiek - interclub vrouwen

                    Focus Priority : de camera zal enkel een foto maken als de focus acquired is.
                    Shutter Priority : je duwt en de foto wordt gemaakt, onafhankelijk of focus acquired is of niet.
                    Ik ken jouw toestel niet, zou kunnen dat jij dat niet kunt instellen.
                    beiden hebben hun voordelen. Focus priority kan voor gemiste opnamen zorgen als de camera niet tijdig kan focussen (om welke reden dan ook).

                    Voor sport werk ik in Continuous AF met shutter priority, met Single AF met Focus Priority.
                    Niet-sport steed met Focus priority.

                    Volledig manueel: is een manier van werken, ik werk voor sport met aperture priority en een vaste ISO, zodat enkel de sluitersnelheid kan varieren.

                    Ik werk ook niet graag met de semi-automatische autofocus punten (de D2X heeft zo heel wat mogelijkheden - ik heb er vele geprobeerd maar geen waar ik echt tevreden mee was voor sport)
                    Ik kies altijd 1 focuspunt zoals jij.
                    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                    Comment


                    • #11
                      Re: atletiek - interclub vrouwen

                      Nr 3 is een zeer mooie foto
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: atletiek - interclub vrouwen

                        Heel mooie sport om beelden van te maken.
                        Bestaat er een camera die snel genoeg is om Kim in volle snelheid vast te leggen? Ik denk het niet
                        Derde vind ik knap. lijkt wel reuze biljart te gaan spelen.
                        Een Canon en een paar bokaalglazen.

                        Comment

                        Working...
                        X