Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luik-Bastenaken-Luik 07

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luik-Bastenaken-Luik 07

Hallo allen,

ook al ben ik al ca. een jaar lid, dit is de eerste keer dat ik foto's post. Heb eindelijk het gevoel dat ik er klaar voor ben, aan jullie om te oordelen

Ik ga reeds een heel aantal jaar naar Luik-Bastenaken-Luik, is een traditie met een paar kameraden. Ik zag hier nog geen posts over deze koers, dus op het risico saai te zijn na alle andere klassiekers, hier toch mijn bescheiden bijdrage...

Voor deze post beperk ik me tot de winnaar...

Een eerste shot zeer relaxed, voor de aanvang in Luik (toen we uiteraard nog niet wisten wat hij ging presteren...):

Exif:
    30D - 17-55 lens
    28,0 mm
    1/2500 sec
    F 2,8
    ISO 200

Fast forward een hele tijd tot bijna boven op de Côte de la Redoute:

Exif:
    30D - 17-55 lens
    42,0 mm
    1/2500 sec
    F 3,5
    ISO 200

En niet zoveel later net voorbij de streep:

Exif:
    30D - 17-55 lens
    48,0 mm
    1/2000 sec
    F 4,5
    ISO 200

Commentaar welkom. Ik heb nog een aantal andere geslaagde foto's (Bettini, Scheck enz), als je meer wil zien zie ik het wel in deze thread
    Last edited by Jokkos; 4 mei 2007, 01:52. Reden: typfout

Re: Luik-Bastenaken-Luik 07

Oorspronkelijk geplaatst door Jokkos Bekijk bericht
    Ik heb nog een aantal andere geslaagde foto's
    Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik deze nu niet echt geslaagde opnames vind hoor.

Waarom?

foto 1:
    als algemeen sfeerbeeld mss wel ok, maar de afgehakte benen zijn nu niet echt jedat hé.
    Waarom f2.8 ?? scherptediepte, of zelfs de scherpte in 't algemeen, ook niet echt wat het
    zou moeten zijn. Gezien 1/2500ste heb je meer dan genoeg licht hier!

foto 2:
    zeg nu zelf dat het achterhoofd en oor rechts in beeld verschrikkelijk stoort!
    Idem wat betreft de elleboog links. Wat scherp zou moeten zijn is hier nu wel scherp.

foto 3: de scherpte ligt hier opnieuw niet waar het zou moeten... aan 1/2000ste zou de
    renner er haarscherp moeten op staan, dit is hier niet het geval, dus je hebt ofwel verkeerd
    manueel gefocussed, of een fout scherpstelpunt gekozen.

En aangezien je om commentaar vraagt

Comment

Re: Luik-Bastenaken-Luik 07

bedankt voor eerlijke commentaar.

Mbt foto 1: volg ik je, helaas is dat de 'beste' foto van Di Luca die ik heb voor La Redoute. Op andere plaatsen waar we gestaan hebben was hij telkens aan de verkeerde kant van het peleton.

Mbt foto 2: ik vind hoofd en arm ook uitermate storend. Maar het is niet mogelijk om daar alleen te staan hoor. Ik had nochtans aan de man naast me gevraagd om wat op te letten, maar toen de renners eraankwamen werd hij nogal wild... En om de foto dan bij te snijden, de arm links kan er misschien af. Maar het hoofd rechts, dat zit toch wel moeilijker vind ik. Daarom heb ik geopteerd om het zo te laten.

Mbt foto 3: hmm die is blijkbaar niet zo goed uit BDsizer gekomen, origineel is toch wel scherper. Deze versie is nergens goed scherp eigenlijk, dat is bij het origineel toch wel beter.

Comment

Working...
      X