Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem sluitertijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem sluitertijd

probleem:

zelf ben ik in het bezit van een canon 350D. Blijkt als ik wil fotograferen met korte sluitertijden (1/1000) dat ik niet meer kan bijflitsen.
    telkens ik de flast opdruk, daalt de sluitertijd terug naar 1/200 waardoor ik verschrikkelijk onscherpe actiefotos krijg.
    Is er hiervoor een oplossing of wat kan ik doen om dit te verhelpen??
    Onderstaande foto 1 is genomen met sluitertijd 1/1000
    foto 2 met flits en sluitertijd 1/200...
    1

2

bedankt voor de info!
    Canon 350D + 18-55, 55-200, 420ex speedlight + bounce

Re: probleem sluitertijd

Ken de canon 350D niet echt maar waarschijnlijk heeft deze camera een flits-synchro tijd van maximaal 1/200s.
    Bij sommige camera's kun je echter ook sneller flitsen. Nikon noemt dit FP en canon geloof ik HS.(high speed). Even in je boekje kijken of jouw camera dat ook heeft...
    Vind je eerste foto fraai, maar een invulflits zou hem nog fraaier gemaakt hebben inderdaad...
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

volgens wat ik gelezen heb in het boekje is het idd normaal dat de sluitertijd dan naar 1/200 gaat.. denk niet dat dit op te drijven is.

greetz!

Comment

de oplossing is inderdaad HS (High Speed) Flash Synchronisatie. maar hiervoor heb je wel een externe flitser nodig. dan kan je via sluitertijdvoorkeuze toch nog een hogere sluiter kiezen.
        Inderdaad jammer dat dit niet anders gaat, want foto 1 is perfect bevrozen, en 2 perfect belicht.

mvg
        David Goovaerts
        Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

dit moet je gewoon doen met externe flitsen... Liefst meerdere op verschillende hoeken... dan heb je
          -=- Light is the key...

Comment

Working...
          X