Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en een hoop vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hier en een hoop vragen

    Mogguh,

    Ik ben nieuw hier, maar kijk wel al een tijdje mee. Mijn naam is Wesley, en kom uit Nederland. Ik fotografeer eigenlijk alleen auto's en motorfietsen, en dan bij voorkeur op het circuit.

    Nu ik toch met een reeks vragen zit, en mijn foto's wou tonen aan meerdere mensen dan alleen familie, leek het mij zinvol mezelf aan te melden.

    Ik zal maar eens beginnen met een aantal leuke shots, vind ik zelf dan. De Dome hangt ook in poster formaat aan mijn muur.

    Ferrari 712, Monza, 2005:



    Ferrari F399, Zandvoort, 2005



    Dome Judd S101, Monza, 2005



    De foto's zijn NIET bewerkt, alleen kleiner gemaakt. of
    Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

  • #2
    Re: Nieuw hier en een hoop vragen

    In mijn ogen

    Knappe shots!

    Voorkeur naar 2 & zeker 3, héél speciaal!

    Enkel jammer van het grote witte veld linksonder
    "Breng beweging in een stilstaand beeld"

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw hier en een hoop vragen

      knappe foto's,voorkeur gaat naar 2 & 3.
      En euuh,die derde hoe doe je dat ?
      Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
      http://www.cyclingphoto.be

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw hier en een hoop vragen

        tamelijk trage sluitertijd en uitzoomen
        Mvg,
        Marijn

        My Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw hier en een hoop vragen

          Dank allen.

          Ook de eerste foto vind ik persoonlijk erg geslaagd. Full size issie prima te doen zeg maar.

          Laatste foto is idd geschoten met een trage sluitertijd, en uitzoomen terwijl je afdrukt. Kan een leuk effect geven, maar is lastig, kan best een hoop foutieve foto's opleveren.

          Idd jammer van de kerbstone die er nog op te zien is, maar ja, dat heb je nu eenmaal in de Parabolica. Ik zal later deze week nog wat meer foto's plaatsen.
          Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw hier en een hoop vragen

            Ik vind ze erg grauw en saai van kleur eerlijk gezegd....
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw hier en een hoop vragen

              Ik ben blij dat je eerlijk bent.

              Dit is ook een vraag van mijn kant, ik gebruik tot op heden nog de standaard instellingen van de 10D. Wil nu toch wat meer met de kleuren en contrasten gaan spelen.

              Reden hiervoor is omdat vele foto's erg flets en grauw zijn, erg jammer, en bewerken in PS is niet mijn sterkste kant. Wil graag een zo mooi mogelijke plaat rechtstreeks uit de camera laten rollen.

              Iemand die wat tips kan geven? Of is het gewoon trial & error?
              Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door HaRdCoRe-WeZ Bekijk bericht
                Ik ben blij dat je eerlijk bent.

                Dit is ook een vraag van mijn kant, ik gebruik tot op heden nog de standaard instellingen van de 10D. Wil nu toch wat meer met de kleuren en contrasten gaan spelen.

                Reden hiervoor is omdat vele foto's erg flets en grauw zijn, erg jammer, en bewerken in PS is niet mijn sterkste kant. Wil graag een zo mooi mogelijke plaat rechtstreeks uit de camera laten rollen.

                Iemand die wat tips kan geven? Of is het gewoon trial & error?
                DSLRS's zijn nu eenmaal zo: de beelden zijn grauw, maar je kan er nog alle richtingen mee uit.

                Schiet je RAW? Want RAW converters geven de mogelijkheid contrast/saturatie/shadows/... aan te passen, dus zo bekom je zeker en vast minder grauwe foto's.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                  Ok, dus het is een "feature" van een DSLR whehehehe.

                  Ik schiet JPEG, maar ik zou best wel een x op RAW kunnen schieten. Vrijdag naar DTM in Zandvoort, als het weer meezit kan ik eens wat gaan proberen.

                  Volgens mij is er ook een functie, waarmee je tegelijktijd zowel in RAW als JPEG kon schieten, lijkt mij nogal interessant om de verschillen te zien.
                  Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                    Oorspronkelijk geplaatst door HaRdCoRe-WeZ Bekijk bericht
                    Ok, dus het is een "feature" van een DSLR whehehehe.

                    Ik schiet JPEG, maar ik zou best wel een x op RAW kunnen schieten. Vrijdag naar DTM in Zandvoort, als het weer meezit kan ik eens wat gaan proberen.

                    Volgens mij is er ook een functie, waarmee je tegelijktijd zowel in RAW als JPEG kon schieten, lijkt mij nogal interessant om de verschillen te zien.
                    De kracht in RAW zit hem in het "ontwikkelen" he.
                    Installeer alvast "Adobe Camera Raw", das een plugin voor Adobe Photoshop.

                    Het zal ff zoeken in het begin, maar ik denk dat je er veel betere resultaten mee kan boeken.

                    Een andere optie is een basiscursus Photoshop. Dit kan je gerust alleen, ,het internet staat er bol van
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                      Ok, het is niet zo dat ik een complete n00b ben in PS hoor, kan er redelijk mee uit de voeten. Maar als de basis foto bagger is, dan heb ik er al niet zo heel veel vetrouwen in. Ik zal zowiezo aan het bewerken moeten slaan.

                      Teveel foto's zijn onscherp, of over-onderbelicht. Dit wil ik zowiezo eerst goed krijgen. Tevens mogen de body en het glaswerk wel een opfrisbeurt gebruiken, beetje jammer dat ik nog een aantal evenementen ga bezoeken. Hierdoor zal een servicebeurt pas in November uitgevoerd kunnen worden. Even behelpen dus.

                      Hoe zit het btw met filters, ik gebruik nu op beide lenzen B+W 72mm UV Filters. Kan hier nog enig voordeel gehaald worden?
                      Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                        Ik persoonlijk denk dat je tegenwoordig 'in the field' weinig meer met filters doet. Je kunt in je nabewerking nog zoveel aankloojen, dat je dat altijd achteraf nog kunt beslissen. Daar heb je dan ook meer tijd voor.

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                          Heb zelf een 10D maar heb nog nooit een fatsoenlijke uit de camera foto kunnen maken die mij ook nog beviel. Eigenlijk hetzelfde wat jij hier laat zien.

                          Zelf schiet ik zowat exclusief RAW. Qua workflow maakt het niet veel uit en je hebt meer ruimte om later zaken naar wens in te stellen.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw hier en een hoop vragen

                            Hmmmmm okee.....

                            Morgen gaan we ff een dagje fotograferen, eens zien wat ik voor elkaar kan krijgen. Morgenavond zal ik wat posten als het meezit.
                            Canon EOS 10D | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS

                            Comment

                            Working...
                            X