Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flanders Cup Mountainbike in Melsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flanders Cup Mountainbike in Melsen

Op zondag 6 augustus reden verschillende categorieën MTB'ers een wedstrijd in Melsen in het kader van de Flanders Cup.
    Een impressie ... vooral van de gelaten van de renners. Alhoewel ik zelf relatief tevreden ben over de beelden vraag ik mij toch af of ik nog strenger moet zijn voor mezelf. Is de 'kwaliteit' (compositie en scherpte) van de beelden voldoende?
    Bij de twee laatste foto's moeten de renners rond een paaltje rijden. De bovenkant is nog te zien. Storend of juist een verduidelijking van de geconcentreerde blik van de renners?

eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Re: Flanders Cup Mountainbike in Melsen

beetje donker en je stond vast in een bocht???.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Persoonlijk zie ik de fiets ook graag mee op de foto. Ik vermoed dat je een betere foto had gemaakt als je de foto's in portretstand had gemaakt.
      De landschapsstand gebruik ik ook wel, maar dan als je langs het onderwerp staat en niet voor of schuin voor het onderwerp.

Croppen: de foto's zijn te krap ingekort. Je zou er voor moeten zorgen dat de handen er ofwel op staan, ofwel dat je nog krapper inkort. Ik bedoel: ofwel de arm er heel op, ofwel afkorten net onder het shirt.

De scherpte zit wel OK.
      Canon spul

Comment

foto 1:
        spijtig van die lelijke hemel (die kan je moeilijk verbeteren vrees ik, tenzij met zwaar ingrijpende fotoshoot en er een mooie blauwe lucht intoveren). Beetje verhelderen ook de foto
        voldoende scherp, al denk ik dat het hoofd buiten het scherpste deel valt

foto 2:

voor mij stoort het paaltje, je laat ook nog wat ruimte boven het hoofd onbenut, je kon nog wat meer fiets gekadreerd krijgen.

foto 3:

iets te grote dof voor mij, werkt beetje storend..

mtb foto's zijn niet makkelijk, ik neem ook geregeld foto's op wedstrijden en zie wel dat na veel oefenen sommige foto's wel al wat beter worden, dan enkele maanden terug.

Kijk es bij sport, ik plaats zo meteen ook enkele mtb foto(s

grtz
        Mijn werkjes

Comment

@koengabriels en@fotodro:
          Bedankt voor de tips en de hints. Daar kan ik nog wat uit leren. Volgende dinsdag (15 augustus) in Heusden (bij Gent) kan ik de tips misschien al eens uittesten als het weer OK is: 'Grote Prijs Maurice Raes' ... de klassieker van de kermiskoersen voor eliterenners (met en zonder contract).

@fotodro:
          Bedankt voor de tips. Ik ben al eens gaan kijken naar jouw EK-foto's ... en er is inderdaad een groot verschil tussen jouw foto's en mijn probeersels.
          eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Working...
          X