Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midsummer Race - reloaded

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Midsummer Race - reloaded

Mijn deel van deze race : { wegens herschikking op mijn website zijn de foto's gewijzigd }

Meer op volgende link : http://www.ecosee.com/furman@ecosee.com

Last edited by furman; 2 juli 2006, 16:30.

Re: Midsummer Race

Sorry Furman maar ik vind ze niet erg goed:
    Foto1: standpunt is goed maar de auto is veel te flets van kleur, overbelichte motorkap
    Foto2: auto die uit het beeld verdwijnt wegcroppen
    Foto3: auto staat stil (zoals veel foto's op uw site); sluitersnelheden van 1/80 tot 160sec een proberen.

Marc

Comment

thx voor de tips, maar 1/80 - 1/160 heb je dan niet teveel kans op wazige foto's ?
      Ik had dat meestal op 1/125 en soms 1/250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door furman
        thx voor de tips, maar 1/80 - 1/160 heb je dan niet teveel kans op wazige foto's ?
        Ik had dat meestal op 1/125 en soms 1/250
        De kans dat je scherpe foto's krijgt is een pak minder in het begin dan dat je op 1/400 of nog meer zou fotograferen; heel veel oefenen dat moet iedereen doen wil men mooie gepande foto's krijgen.
        In het begin van de race fotografeer ik meestal op een 1/200 en dan heb ik heel veel gelukte foto's, later in de race laat ik de sluitertijd zakken tot zelfs 1/80sec; hierdoor krijg ik toch heel veel goede foto's. Een lens met IS (of OS of VR) help natuurlijk al heel veel om bewegingsonscherpte weg te nemen.

Comment

Sluit me aan bij mseg, ik trek de meeste van mijn foto's op 1/125 en 1/160, en zoals gezegd, veel oefenen. Dikwijls betrap ik m'n eigen er op om meerdere foto's van één voertuig te nemen als het voorbij komt, en dat moet er uit, bolide blijven volgen en één foto, weet niet hoe jij het doet, maar denk dat je daardoor betere resultaten gaat behalen.

Hans.
          www.rallyandraces.com

Comment

Het zou me niet verbazen dat het gedeeltelijk aan de lens zou liggen (EF75-300mm) .
            Stel ik me ook nog de vraag : de snelheid van de wagen - hoe zit het dan met sluitertijden (ivm pannen) ? Of maakt dat niet veel verschil, en heeft het meer met de beweging te maken om de wagen tijdig te kunnen volgen ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Comment

Working...
            X