Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally Waremme - september 2005

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rally Waremme - september 2005

Vorig jaar heb ik eens meegereden met de service crew van de rallyploeg van mijn schoonbroer. Na enkele ritten heeft hij moeten opgeven door een kapotte ophanging. We zijn toen zelf gaan zien en "per toeval" had ik mijn camera bij.

Ik had het toestel nog niet lang in mijn bezit en was nog zéér trigger happy en heb enkele honderden foto's genomen terwijl ik met de instellingen gespeeld heb.
    Het geheugenkaartje heb ik toen direct met mijn schoonbroer meegegeven en pas vele weken later terug gekregen. Deze week dacht ik er ineens terug aan dat dit nog in mijn schuif lag en ben zelf de foto's eens gaan bekijken. Het overgrote deel is natuurlijk mislukt aangezien dit de eerste (en tot nu toe laatste) keer was dat ik foto's genomen heb van rallywagens maar deze 3 foto's mogen volgens mij gezien worden.

Bij alle drie de foto's heb ik de scherpte, de kleuren en de helderheid aangepast. Bij de eerste foto heb ik alles handmatig ingesteld en werd niet bijgesneden. Bij de tweede en derde stond de camera op het sportprogramma en werden gecropt tot het resultaat dat u hier ziet.

Objectief: 18-200mm F/3.5-6.3 G
    Brandpuntsafstand: 78mm
    1/125 sec. - F/14
    Gevoeligheid: ISO 200

Brandpuntsafstand: 125mm
    Digitaal Vari-programma: Sport
    1/1000 sec. - F/6.3
    Gevoeligheid: ISO 280

Brandpuntsafstand: 135mm
    Digitaal Vari-programma: Sport
    1/1000 sec. - F/6.3
    Belichtingscorrectie: 0 LW
    Gevoeligheid: ISO 320

Door gebruik te maken van het sportprogramma op de camera dacht ik een goed idee te hebben welke instellingen ik moet zou moeten gebruiken als ik nog is zou meegaan maar ik denk toch dat ik de sluitersnelheid iets langer ga instellen zodat je toch nog een klein beetje beweging ziet. Zonder het opvliegende stof zou je niet de indruk hebben dat de auto's rijden.
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Re: Rally Waremme - september 2005

zonder meer geslaagde foto's
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Working...
    X