Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Francorchamps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Francorchamps

Gisteren genomen , heb wel ondervonden dat het niet gemakkelijk is mooie foto's te nemen

Re: Francorchamps

Foto 1 vind ik persoonlijk minder geslaagd. Dit om 2 redenen:
    - Weinig bewegingsonscherpte. Hoewel de wagen 2 pootjes licht, suggereert de foto niet echt veel snelheid, en dit vind ik essentieel in race-fotografie.
    - De kleuren. Die zijn naar mijn mening te slap.

Foto 2 en 3 vind ik prima.
    - Foto 2 toont ieder detail in de steekvlam die uit de uitlaat komt, de achtergrond is mooi onscherp waardoor de voorgrond mooi los komt van de achtergrond. De compositie lijkt ongewoon maar werkt wel uitstekend. Top!
    - Foto 3 heeft een pracht van een achtergrond! Je hebt er zeer goed aan gedaan om het Ardense decor niet weg te croppen! Wel mis ik hier de bewegingsonscherpte die ook bij foto 1 wat ontbreekt.
    Last edited by dePAUL; 7 juni 2006, 10:17.

Comment

Ik ben van hetzelfde gedacht als dePaul.
      Probeer ook je exif gegevens bij te voegen dan kunnen we misschien hints geven.
      Foto 1 is wel op het goeie moment genomen.
      Foto 2 is top.

Groetjes.
      lucv.be - instagram - facebook

Comment

En ja hoor, ze staan weer stil
        flickr

Comment

bedankt voor de tips en de reacties .
          hoe krijg ik die bewegingsonscherpte in foto ?

Comment

Langere sluitertijd, en dat hoeft geen eens veel minder te zijn als de wielen maar beweging hebben das al een begin.
            Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Ondanks dat ze stil staan vind ik de 2e wel erg goed hoor.
              -------------------------------
              Een tas met een D300 en wat glas
              -------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sarolea
                bedankt voor de tips en de reacties .
                hoe krijg ik die bewegingsonscherpte in foto ?
                Door een langere sluiterstijd te kiezen. Hoe lang deze moet zijn hangt vooral af van de snelheid van de wagens. Na een snelle bocht kan 1/200 goed zijn, voor een scherpe bocht kan 1/30 noodzakelijk zijn.
                Denk er wel aan dat hoe langer je de sluiterstijd kiest, des te moeilijker wordt het om de auto zelf nog scherp te houden. Het is dus een beetje koortdansen en balanceren tussen een te korte sluiterstijd en een te lange. Oefening baart kunst.
                Last edited by dePAUL; 7 juni 2006, 10:20.

Comment

ik kan niet wachten om dit allemaal uit te proberen , maar ik zit nog met een probleem . hoe kan ik het huis verlaten zonder dat mijn vrouwtje het in de gaten heeft ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sarolea
                    hoe kan ik het huis verlaten zonder dat mijn vrouwtje het in de gaten heeft ?
                    Daar kunnen we je niet mee helpen

Begin eerst maar eens met 1/250 ste. Als ze redelijk op snelheid zijn zullend e wielen al blur vertonen. Je kunt naarmate het beter gaat afzakken naar 1/125 ste. Dan heb je normaal gesproken al een echte pan. Als je daaronder gaat met een stevige hoeveelheid mm's wordt het wel erg moeilijk de boel stil te houden.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X