Gisteren genomen , heb wel ondervonden dat het niet gemakkelijk is mooie foto's te nemen

Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Francorchamps
Collapse
X
-
-
Re: Francorchamps
Foto 1 vind ik persoonlijk minder geslaagd. Dit om 2 redenen:
- Weinig bewegingsonscherpte. Hoewel de wagen 2 pootjes licht, suggereert de foto niet echt veel snelheid, en dit vind ik essentieel in race-fotografie.
- De kleuren. Die zijn naar mijn mening te slap.
Foto 2 en 3 vind ik prima.
- Foto 2 toont ieder detail in de steekvlam die uit de uitlaat komt, de achtergrond is mooi onscherp waardoor de voorgrond mooi los komt van de achtergrond. De compositie lijkt ongewoon maar werkt wel uitstekend. Top!
- Foto 3 heeft een pracht van een achtergrond! Je hebt er zeer goed aan gedaan om het Ardense decor niet weg te croppen! Wel mis ik hier de bewegingsonscherpte die ook bij foto 1 wat ontbreekt.Last edited by dePAUL; 7 juni 2006, 10:17.
-
Langere sluitertijd, en dat hoeft geen eens veel minder te zijn als de wielen maar beweging hebben das al een begin.Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door saroleabedankt voor de tips en de reacties .
hoe krijg ik die bewegingsonscherpte in foto ?
Denk er wel aan dat hoe langer je de sluiterstijd kiest, des te moeilijker wordt het om de auto zelf nog scherp te houden. Het is dus een beetje koortdansen en balanceren tussen een te korte sluiterstijd en een te lange. Oefening baart kunst.Last edited by dePAUL; 7 juni 2006, 10:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saroleahoe kan ik het huis verlaten zonder dat mijn vrouwtje het in de gaten heeft ?
Begin eerst maar eens met 1/250 ste. Als ze redelijk op snelheid zijn zullend e wielen al blur vertonen. Je kunt naarmate het beter gaat afzakken naar 1/125 ste. Dan heb je normaal gesproken al een echte pan. Als je daaronder gaat met een stevige hoeveelheid mm's wordt het wel erg moeilijk de boel stil te houden.
Comment
Comment