Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde van Belgïe - Tijdrit.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ronde van Belgïe - Tijdrit.

Dit zijn 3 fotos getrokken met een EOS350 d, ik heb het toestel nogmaar enkele weken, en de eerste keer dat ik foto's nam ( of een poging tot ) van een wielerwedstrijd... endan nog met zo'n weer.
    Alle3 de foto's zijn een beetje bewerkt ( de 1ste iets teveel want het publiek staat er korrelachtig op)

Last edited by stijnh; 27 mei 2006, 21:01.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

Re: Ronde van Belgïe - Tijdrit.

Nogal duidelijk dat 2 en 3 ingeflitst zijn, spreekt me niet zo aan dus. (maar is technisch wel goed, alleen lelijk licht imo)
    Eerste is dan weer té onscherp, maar ja... tis Tom Boontjes he
    flickr

Comment

Wat er bij de eerste allemaal is gebeurd is me niet direct duidelijk, maar die is naar de fillistijnen. Lijkt me nu niet zo'n ramp want ik vermoed dat het origineel toch al serieus onscherp is.
      Bij de tweede heb je zitten schuiven met je gamma correctie en die veel te licht laten staan. Schuif die gamma correctie terug wat donkerder en je hebt een mooie foto.
      Derde is de beste zoals ze hier staan (hoewel je tweede gecorrrigeerd veel beter is).
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Wat er bij de eerste allemaal is gebeurd is me niet direct duidelijk, maar die is naar de fillistijnen. Lijkt me nu niet zo'n ramp want ik vermoed dat het origineel toch al serieus onscherp is.
        Bij de tweede heb je zitten schuiven met je gamma correctie en die veel te licht laten staan. Schuif die gamma correctie terug wat donkerder en je hebt een mooie foto.
        Derde is de beste zoals ze hier staan (hoewel je tweede gecorrrigeerd veel beter is).
        Origneel was die wel scherper (maar veel donkerder), ik heb hem hier toch gezet omdat het Tom Boonen is.
        Voor derest zal ik dat van die fotobewerking doorgeven want dat heb ik niet gedaan, ik kan jammergenoeg niet met photoshop werken....

Het fotograferen zelf was ook niet zo makkelijk gezien de renners met een rotvaart voorbij scheuren, het redelijk slecht weer was en dat ik het toestel nog nietlang heb maarja Rome heeft men ook niet op 1 dag gebouwd he

Heeft er soms iemand tips voor wielerwedstrijden ?
        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh
          Origneel was die wel scherper (maar veel donkerder), ik heb hem hier toch gezet omdat het Tom Boonen is.
          Voor derest zal ik dat van die fotobewerking doorgeven want dat heb ik niet gedaan, ik kan jammergenoeg niet met photoshop werken....

Het fotograferen zelf was ook niet zo makkelijk gezien de renners met een rotvaart voorbij scheuren, het redelijk slecht weer was en dat ik het toestel nog nietlang heb maarja Rome heeft men ook niet op 1 dag gebouwd he

Geeft niet wat ge precies gedaan hebt met die tweede, schuif toch maar die gamma correctie wat donkerder :

fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh

tips ... k zou zeggen (voor wat ik er van af weet), kom mee, al doende leert men
            laat dit je niet ontmoedigen; gezien je 2e foto, zal je het zeer snel onder de knie hebben

Comment

@elsan: bedankt om het te corrigeren ...

Oorspronkelijk geplaatst door ArkanB
              kom mee, al doende leert men
              Oke

Comment

Working...
              X