Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mountainbike Ilke part 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mountainbike Ilke part 2

Aan gezien dat blijkbaar de omzetting naar sephia geen goede zet was
    heb ik paar andere foto's online gezet
    iets meer actie ook
    laat de commentaar maar vloeien erover

Re: mountainbike Ilke part 2

Ik denk dat je met spotmeting hier een betere belichting had kunnen verkrijgen.
    Je onderwerp blijft vrij donker terwijl de lucht en de bomen eigenlijk overbelicht zijn. Ik vrees dat je dit op rekening van je gekozen matrix meting mag schrijven, én de ISO 400 plus de EV. Er gaan er hier waarschijnlijk heel wat met mij oneens zijn maar ik vind shutter priority zelden een goede keuze, je krijgt nogal vlug belichtingsproblemen. Zelf opteer ik voor volledig manueel en iso 200, dan kan je de zaken in de hand houden als je tenminste je belichtingsmeter in 't oog blijft houden
    fotosite

Comment

Er zit toch al wat meer pit in dan in je eerste post mountainebike, nu nog wat letten op een mooie compo.
      Maak eens een nieuwe compo door middel van croppen.
      Ik zou ook opteren voor een wat eenvoudiger kader.
      Ik heb een voorbeeld van hoe ik het zou doen, als je het erg vindt verwijder ik ze wel, groeten

Last edited by sensor; 13 april 2006, 13:42.
      Groeten Sensor

Comment

mountainbike is toch een geweldige sport om foto's van te maken he nuja ook om zelf te doen. Ik vind dat er wel wat scherpte ontbreekt of ligt dit gwn aan mij ?
        1DX

Comment

sensor je hebt gelijkt ivm het kader
          dat croppen ga ik nog eens bekijken
          ik wou juist een beetje de omgeving erbij hebben
          maar het heeft misschien ook wel iets om te croppen
          dat ga ik morgen een bekijken
          en laat gerust de foto's staan hoor
          alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Ik denk dat je met spotmeting hier een betere belichting had kunnen verkrijgen.
            Je onderwerp blijft vrij donker terwijl de lucht en de bomen eigenlijk overbelicht zijn. Ik vrees dat je dit op rekening van je gekozen matrix meting mag schrijven, én de ISO 400 plus de EV. Er gaan er hier waarschijnlijk heel wat met mij oneens zijn maar ik vind shutter priority zelden een goede keuze, je krijgt nogal vlug belichtingsproblemen. Zelf opteer ik voor volledig manueel en iso 200, dan kan je de zaken in de hand houden als je tenminste je belichtingsmeter in 't oog blijft houden

ok die tips ga ik zeker in het achterhoofd houden van de spotmeting en de iso
            maar om volledig manueel te gaan daarvoor ken ik er niet genoeg van af

Comment

Working...
            X