Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog eens voetbal...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nog eens voetbal...

Allee na lang twijfelen het toch eens aangedurft om hier een paar foto's te posten (tussen al de prof's hier . )

Een actie ..

Ons goudhaantje
    ***Ne kodak en ne zak...***

Re: nog eens voetbal...

Zeeeeeeer goed begin, maar probeer ze nog wat scherper te krijgen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw
      Zeeeeeeer goed begin, maar probeer ze nog wat scherper te krijgen!
      wat zeker niet simpel is ....
      heb dezelfde problemen voor mijn voetbalfoto's.
      het lensje kan geen hoge sluitersnelheden aan in nen avondmatch.
      dus ist hopen dat acties toch scherp staan op de foto.

btw: met welke body en lens is dit genomen ? en van waar uit de tribune ?
      www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz
        wat zeker niet simpel is ....
        heb dezelfde problemen voor mijn voetbalfoto's.
        het lensje kan geen hoge sluitersnelheden aan in nen avondmatch.
        dus ist hopen dat acties toch scherp staan op de foto.

btw: met welke body en lens is dit genomen ? en van waar uit de tribune ?
        Genomen met D70 + 80-400 VR , vanop een hele afstand => bezoekersvak achter goal (atletiekpiste ertussen) La Lou
        Het is iedere week weer wat schipperen tussen minder zoom en lichtsterk of meer zoom en minder lichtsterk ...
        Voor de geintresseerde neem een kijkje op www.grankanaria.be doorklikken naar de foto's...

Alvast bedankt voor de reactie's ..
        Last edited by ikkenie; 4 april 2006, 09:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
          Genomen met D70 + 80-400 VR , vanop een hele afstand => bezoekersvak achter goal (atletiekpiste ertussen) La Lou
          Het is iedere week weer wat schipperen tussen minder zoom en lichtsterk of meer zoom en minder lichtsterk ...
          Voor de geintresseerde neem een kijkje op www.grankanaria.be doorklikken naar de foto's...

Alvast bedankt voor de reactie's ..
          ik zou toch m'n 80-200 meenemen. en desnoods croppen op pc de pics.
          want nu zijn de foto's wat 'ver'
          www.loft6.be

Comment

Ik zou die 80-400 er op laten zitten, maar eventueel nog een monopod eronder.
            Trek eens in RAW met Diafragmavoorkeuze (op A dus).
            Zorg dat de autofocus via je menu op AF-C (Continue) staat en met je (voorste?) instelwieltje draai je een beetje naar rechts zodat je een stopje onderbelicht.
            De ISO misschien iets hoger zetten trapke voor trapke zodat je een betere snelheid krijgt. Vuistregel is een beetje dat je 2 x je zoom moet hebben als sluitersnelheid. Vb: 200 mm is 1/400ste. Is een vuistregel, geen dwingende wetsbepaling.

In elk geval moet je met de ISO en onderbelichting werken om de snelheid naar boven te krijgen. Ik veronderstel wel dat je de focus maximaal open zet, dus kleinste getal. Vb. f2.8 of f4. Via een DOFberekening (op internet te vinden) kan je kijken hoeveel scherptediepte je hebt op de lage diafragmawaardes.

Ik trek met de 80-200, gebruik de bovenstaande instellingen en enkele foto's kan je vinden ivm 2 postings in de sporttopic. (Voetbal en Volleybal).

In sommige donkere zalen heb ik tot 2 stops onderbelicht.
            Op je PC kan je met Nikon Capture of PS CS2 de onderbelichting corrigeren zodat je foto terug helderder wordt.
            Eventuele ruis verwijder/corrigeer je met bv. NeatImage of NoiseNinja.
            Succes.
            Patrick
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz
              ik zou toch m'n 80-200 meenemen. en desnoods croppen op pc de pics.
              want nu zijn de foto's wat 'ver'
              dus minder zoom nemen tvv wat meer lichtsterkte , maar dan zijn ze 'nog verder weg' , net wat je nu zegt dat ze van te ver genomen zijn

Comment

dus minder zoom nemen tvv wat meer lichtsterkte , maar dan zijn ze 'nog verder weg' , net wat je nu zegt dat ze van te ver genomen zijn
                gewoon uwen 80-200 mm op 200 mm blijven gebruiken.
                uw AF-C inschakelen. uw Aperture naar meest lichtsterk.
                en gewoon schieten
                zo doe ik da toch. ook zorgen da ge nie den anderen kant van het veld probeert mee te hebben, zoek de dichte actie.
                het valt niet mee om avondmatchen te fotograferen ...
                www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                  Ik zou die 80-400 er op laten zitten, maar eventueel nog een monopod eronder.
                  Trek eens in RAW met Diafragmavoorkeuze (op A dus).
                  Zorg dat de autofocus via je menu op AF-C (Continue) staat en met je (voorste?) instelwieltje draai je een beetje naar rechts zodat je een stopje onderbelicht.
                  De ISO misschien iets hoger zetten trapke voor trapke zodat je een betere snelheid krijgt. Vuistregel is een beetje dat je 2 x je zoom moet hebben als sluitersnelheid. Vb: 200 mm is 1/400ste. Is een vuistregel, geen dwingende wetsbepaling.

In elk geval moet je met de ISO en onderbelichting werken om de snelheid naar boven te krijgen. Ik veronderstel wel dat je de focus maximaal open zet, dus kleinste getal. Vb. f2.8 of f4. Via een DOFberekening (op internet te vinden) kan je kijken hoeveel scherptediepte je hebt op de lage diafragmawaardes.

Ik trek met de 80-200, gebruik de bovenstaande instellingen en enkele foto's kan je vinden ivm 2 postings in de sporttopic. (Voetbal en Volleybal).

In sommige donkere zalen heb ik tot 2 stops onderbelicht.
                  Op je PC kan je met Nikon Capture of PS CS2 de onderbelichting corrigeren zodat je foto terug helderder wordt.
                  Eventuele ruis verwijder/corrigeer je met bv. NeatImage of NoiseNinja.
                  Succes.
                  Patrick
                  Bedankt voor deze tips , ik zal ze zaterdag eens uitproberen en de resultaten hier posten.
                  ps : een monopod zit er steeds onder.

Comment

Bedankt voor deze tips , ik zal ze zaterdag eens uitproberen en de resultaten hier posten.
                    ps : een monopod zit er steeds onder.
                    ik wou da'k binnenmocht met monopod en/of 80-200 lens.... op den voetbal in frankrijk
                    www.loft6.be

Comment

Ik heb van 't weekend foto's genomen op Staaien, blijkbaar is ikkenie ook
                      STVV-supporter en der praktisch geen één echt gelukt
                      Kzal moeten uitkijken naar een deftiger lens, waarschijnlijk maja tis het budget hé

ikkenie is trouwens niet de supporter die ALLE matchen van STVV meegaat, samen met zijn trouwe monopod? En u zit in vak K? Dan ben ik dit weekend langs u gepasseerd

Greetz

Comment

Allee na lang twijfelen het toch eens aangedurft om hier een paar foto's te posten (tussen al de prof's hier . )
                        Tja, het is niet gemakkelijk om goede actie foto's te maken, maar de grootste nadeel volgens mij bij voetbal is,
                        dat je braaf achter de afsluiting moet blijven.
                        Anders zou je de mogelijk hebben om met een lichtsterke vaste prime van rond de 100 mm (vb bij canon 85mm f1.8)al veel kunnen doen, uiteraard op een beperkt deel van het terrein. Maar die mogelijkheid heb je ook niet. (ik ook niet, ben ook geen prof )

Trachten die ISO zo hoog mogelijk te brengen, zijn er geen speciale noise (ninja ) programma's voor omdat daarna bij te werken .
                        Want ik en pc's

Mvg
                        Remip
                        Nieuwe website

Comment

teveel onderbelichten geeft te veel ruis in de foto

ik gebruik in CS2 de NoiseNinja-plugin om ruis te verwijderen
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                          X