Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panning op de ijsbaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• panning op de ijsbaan

Een paar met een lage sluiter (1/60) en meegetrokken gaf dit resultaat, foto 3 op 1/160

Groeten Sensor

Re: panning op de ijsbaan

Wat voor een sluitertijd krijg je maximaal op welk diafragma?
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

de laatste voor mij de mooiste, bij de andere graag èèn speler scherp.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

3de is echt mooi, die had je niet zo mooi gehad denk ik met hogere sluiter.

Andere zijn minder, iets scherper idd zou mooier zijn. 't is dan ook verre van simpel eh

grtz
        Tevreden Canonist

Comment

3de foto is echt af knappe actie foto
          Nikon materiaal

Comment

De panningexperimenten missen voor mij dat tikkeltje scherpte op het gezicht, maar de opzet is origineel. Mits goede uitwerking ervan, topplaat

Laatste is dan ook de beste van de drie
            flickr

Comment

geen gemakkelijke dicipline voor fotografie in elk geval goed experiment 1 & 2 voor verfijning wel vatbaar en ja een beetje geluk hoort er ook soms wel bii. In elk geval nr drie klasse plaat

Comment

bedankt voor comments, persoonlijk vind ik net de eerste een topplaatje, gezien de moeilijkheidsgraad, idd hoofdonderwerp net niet scherp genoeg maar komt mooi los van achtergrond en suggereert duidelijk beweging

@Triker: begrijp je vraag niet goed, doorgaans zijn de max. sluitersnelheden op deze locatie 1/200 op 2.8 bij 800 iso, gewoonlijk trek ik op 1/160 2.8 bij 800 iso je kan de iso natuurlijk verhogen met extra ruis vandien.

Ik had gedacht de kegel op foto 3 weg te clonen, wat is u gedacht? misschien nog iemand tips om deze foto nog iets op te waarderen, thanks

mvg.Sensor
                Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  de laatste voor mij de mooiste, bij de andere graag èèn speler scherp.
                  grt,bouk.
                  Bouk,

Dat is bijna niet mogelijk, tenzij je rond 1/250 ste zit of hoger maar dan verdwijnt het wazige effect van de andere spelers en staan die ook scherp. Het probleem is dat je, zelfs met panning, slechts een deel van de speller scherp krijgt, daar hij zelf ook sterk beweegt. Een auto bv is een strak geheel, waar enkel de wielen van draaien(tenzij er iets is misgelopen maar dan heb je pas een max van een foto) maar een speler beweegt met armen, benen, hoofd enz.

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Bouk,

Dat is bijna niet mogelijk, tenzij je rond 1/250 ste zit of hoger maar dan verdwijnt het wazige effect van de andere spelers en staan die ook scherp. Het probleem is dat je, zelfs met panning, slechts een deel van de speller scherp krijgt, daar hij zelf ook sterk beweegt. Een auto bv is een strak geheel, waar enkel de wielen van draaien(tenzij er iets is misgelopen maar dan heb je pas een max van een foto) maar een speler beweegt met armen, benen, hoofd enz.

Hubert
                    daar zit iets in Hubert, persoonlijk vind ik dit juist het knappe aan de foto dat de speler niet overal haarscherp is afgebeeld, toegegeven een scherp hoofd zou een must zijn.
                    Verder zijn de snelle en abrupte bewegingen van de spelers onvoorspelbaar, wat je niet kan zeggen van auto's of moto's die een circuit maken, en waarvan je op voorhand het parcour kent.
                    Panning is moeilijk en zeker indoor, een leuke uitdaging, ik kijk al uit naar de volgende trainingen of wedstrijden

groeten Sensor
                    Groeten Sensor

Comment

Ik vind dit mooie opnames.
                      MDB-VL
                      Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

Comment

Prachtige foto nr.3 maar als je die kegel had weggekloond had het op een echte actie geleken . Nu zie je dat deze foto in beeld is gezet of ik zou volledig mis moeten zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko
                          Prachtige foto nr.3 maar als je die kegel had weggekloond had het op een echte actie geleken . Nu zie je dat deze foto in beeld is gezet of ik zou volledig mis moeten zijn .

derde foto is ook opgezet net als deze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=105886
                          trouwens zijn gemaakt tijdens trainingen, vandaar de verschillende outfits en kegels op de baan,

groeten,
                          Mon
                          Groeten Sensor

Comment

Working...
                          X