Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ik nu je combinaties zie van sluitertijd en diafragma begrijp ik de onderbelichte foto's (en jij ook wel zeker).
Je kiest voor een snelle sluiter, is op zich oké voor het vastleggen van de actie. Toch is het diafragma te hoog als je met de 2.8 fischeye lens hebt gewerkt. Je hebt nu wel doortekening in de lucht.
Ik zou de volgende keer eens proberen met een nog hogere sluitertijd bij lager diafragmagetal en zet je ISO maar op 100 of 200 want er is licht genoeg en het voordeel is dat je meer detail in je foto's krijgt.
Mijn foto's van de indoor atletiek bijv. zijn genomen met een 2.8 à 3.5 en 1/500.
Probeer het eens. Wat je ook nog kan doen indien je flits het aankan is te flitsen. Je moet hem dan wel op HighSync zetten zodat hij gesynchroniseerd wordt met de hoge sluitertijd (flitssynchronisatietijd). Hierdoor kan je ook detail en beweging bevriezen.
Comment