Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vind de fotos ook maar matig.
Na lang zoeken de puk gevonden,
zwakke kleuren, niet scherp.
en zwakke compositie... Had liever de voorkant van de aanvallers gezien
Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II
Jammer dat ik niet rap even 4000w aan studio verlichting kon binnen brengen Dat zou wel wat helpen. Nu die mannen staan niet effe stil om te poseren. Het gaat zeer snel en is getrokken vanop ±50m.
Dat je de puck moeilijk vond is begrijpelijk. Het is ook zo een klein ding. Doch insiders kunnen uit de twee foto's min of meer de baan voorspellen.
Ik zou de Sigma graag op F4 gebruiken ipv op F2.8 maar dan moet ik naar ISO 3200 gaan en dat is wat teveel van het goede. Alhoewel ik het toch eens kan proberen om te zien hoe slecht of goed het nog is.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
f2.8 op 50m, moet je genoeg scherptediepte hebben. Dus geen reden om naar
f4 te gaan. Denk dat vooral de sluitersnelheid van belang is.
Groeten
Jo
Uiteraard is de sluitersnelheid van belang. Ze was 1/250. De lens stond op 150mm maar de foto is gecroped tot ±60% dus moet je rekenen op 250mm Dit mog eens X1.5 (DX) geeft een kleine 400mm. Ik had liever ook op 1/500 getrokken maar zoals reeds eerder gezegd is de verlichting op een ijsbaan('s avonds) vere van goed zeker in Deurne(weinig en dan nog een mengeling van een 3 tal soorten verlichting) Ik denk dat ik toch eens een experiment ga doen op ISO3200. Misschien valt het nog wel mee. Morgenavond uitproberen.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment