Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Mechelen By Night' tips gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'Mechelen By Night' tips gevraagd.

Ik ga vanavond mee naar de Mini SD in Mechelen, het is de eerste keer dat ik zo'n fotos ga nemen, ik kan dus wel wat tips gebruiken.

Dat ik een statief nodig heb en met een lange sluitertijd zal moeten werken weet ik wel, maar wat is de manier om uw camera in te stellen.
    - Op P mode, zonder flits uiteraard zodat automatische en trage sluitertijd wordt genomen.
    - Op TV mode, sluitertijd van bijvoorbeeld 1/20" tot 1/2".
    - Op AV mode, grootst mogelijk diafragma, dus veel licht binnen laten om zo kort mogelijke sluitertijd te nemen.
    - Volledig manueel: sluitertijd? diafragma?

Wat te doen met ISO waarde? Zo hoog mogelijk (800 of 1600), of toch iets lager voor de ruis.

Wat met de witbalans? Op auto of andere setting. Of toch best in raw schieten om achteraf nog wat meer mogelijkheden te hebben.

Alvast bedankt!
    Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
    Onderwaterset: Canon Powershot G15, Ikelite behuizing, INON S-2000 flits.

Re: 'Mechelen By Night' tips gevraagd.

Vraag het ons vanavond gewoon zelf...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Misschien geen slecht idee , ik wilde gewoon op voorhand al iets meer weten zodat ik jullie niet heel de avond hoef lastig te vallen
      Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX

Comment

In het kort:

-Als je op pad gaat om alleen maar nachtfoto's te maken van gebouwen, laat dan de flitser maar thuis liggen .
        -Camera op statief
        -Iso zo laag mogelijk (dat is niet altijd mogelijk met een compactje, want bij sommige toestellen is de maximum sluitertijd te beperkt om dan de foto voldoende belicht te krijgen, in dat geval zal de iso hoger gekozen moeten worden)
        -Ruisreductie bij lange sluitertijden ingeschakeld (als je die mogelijkheid hebt)
        -afstandsbediening of zelfontspanner gebruiken (timer)
        -Mirror Lock Up kan in sommige gevallen nog iets scherpere foto's geven (als je camera deze mogelijkheid heeft)
        -AV (A) mode
        -f8 geeft heel scherpe foto's, als je het diafragma verder dichtzet richting f16 worden de sterretjes aan de lichtpunten groter. (bij een compactje moet je geen f8 kiezen, met de lens helemaal open heb je meestal ruim voldoende scherpte en scherptediepte).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reactie Black B@ndit.
          Zoals aan mijn handtekening te zien is heb ik wel iets meer dan een compactje denk ik.

Ruisreductie met de 350D?? Is dit mogelijk, ben ik nog niet tegengekomen.
          Hetzelfde met Mirror Lock Up.

Ik heb waarschijnlijk geen tijd meer om terug te komen kijken naar mogelijke antwoorden op deze post. Maar ik zal wel voldoende hulp krijgen van de anderen vanavond, daar twijfel ik niet aan.

tot straks he mannen (en vrouwen als die erbij zijn)

Comment

Heb je niet gehoord, hopelijk heb je wel wat uitleg gekregen...
            Je foto's waren zeker origineel, dus

Voor de rest is het allemaal zo afhankelijk van geval tot geval. Enkele lijnen zijn er wel, vb ISO zo laag mogelijk (NR zet ik toch niet op hoor....), hoge f-waarde, ...

Proberen en ter plekke vragen, zo leer je wel...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
            X