Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret fotografie met Lumix DMC FZ5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret fotografie met Lumix DMC FZ5

Zeggen jullie begin er niet aan met de FZ5 of kan ik hiermee mijn eerste stappen zetten in de portret fotografie.

En hebben jullie bruikbare tips en trucs om mijn eerste stappen te zetten...

En ja ik heb gebruik gemaakt van de zoekfunctie maar vind zo direct niets.

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Greetzzz
    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

Re: Portret fotografie met Lumix DMC FZ5

Wat bedoel je met portretfotografie?

Als je in de studio wil moet je kijken hoe je de studioflitsen kunt laten afgaan. Ik dacht dat de FZ5 geen flitsschoen heeft dus kan je geen IR-trigger of kabel aansluiten. Ik weet niet of de FZ5 nog en voorflits heeft en of je die kan uitschakelen. Dat probleem had ik met mijn Olympus. Daarvoor had ik dan een kastje gebouwd om over de interne flits te zetten waarin een schakeling de flitsen telde en de studioflits dat stuurde via een kabel op de 2e flits.

Als je buiten wilt personen fotograferen is dat zeker geen probleem met de FZ5. Met die tele kan je mooi inzoomen en zelfs de achtergrond al redelijk wazigkrijgen ook.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Re: Portret fotografie met Lumix DMC FZ5

Had nog niet gedacht aan studio en dergelijke omdat ik weet dat mijn toestelleke daarvoor niet goed genoeg is maar ik zou graag mijn eerste stapjes zetten om "mensen" te fotograferen...

Alvast bedankt voor de tip...

Als er mensen die er mij nog kunnen geven, altijd welkom hé...

Greetzzz
      NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

Comment

Working...
      X