Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotostudiootje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotostudiootje

Hoi ,
    ik wist ni waar ik deze topic moest posten dus gok ik op hier,
    vergeef me dat het een verkeerde gok was.

Vraagje:
    ikzou graag zelf een klein fotostudiootje maken maar ik zou graag antwoorden hebben indien dit mogelijk is.

waar kan ik opstelbare flitsers kopen en wat voor iets moet dat zijn kwestie van merk,model,sterkte enz

en een lamp om de background te verlichten

en doeken voor de achtergrond.

kortom kunnen jullie me zeggen wat ik hier allemaal voor nodig heb

thx
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

Re: fotostudiootje

ik denk dat dit eerder thuishoort onder Tips & Trucks
    het gaat niet echt over bewerken van foto's
    vandaar dat ik dit even verplaats
    Moderator Bjokke

Comment

studiofliters zijn te vinden in online winkels ( gsl, fotoflits, enz... )
      Maar vergeet die lamp maar om de achtergrond te belichten. Met studiofliters flits je het licht van een gewone lamp zo weg !!
      Als je de achtergrond volledig wit wil is de enige oplossing nog enkele flitsers bij te kopen enkel om de achtergrond op te lichten !

Als achtegrond kan je papier kopen ( 75 € ), en in de Brico kan je dun plexiglas kopen om op de grond op uw papier te leggen ( bescherming tegen vuile voeten )
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

een brede rolgordijn (2 meter) kan ook dienst doen als goedkope achtergrond. in de uitverkoop doeken kopen is nooit weggesmeten geld. Heb je nog enkele bijna lege spuitbussen verf over, gebruik die dan om een van de kanten van je witte rolgordijn een "wolkjesmotief of iets dergelijks te geven .. je kan dan kiezen tussen een vlekken achtrergrond en een witte achtergrond

een sterke flits met softbox, een reflectiescherm en een extra flits voor de achtergrond lijkt me een mooi begin

maar je hebt vooral een grote ruimte nodig: je wilt niet dat je model te dicht van je achtergrond moet zitten, en je wilt graag enige afstand van je model kunnen werken. een zolderkamer zal bv.moeilijk liggen omdat je ook hoogte nodig hebt en de reflecties onder een dak nogal moeilijk controleerbaar zijn. je muren hoeven niet speciaal gepleisterd te zijn. grijze betonsteen is ongeveer hetzelfde als middengrijs

een uitgemeste (graag dubbele) garage zou bv. perfect dienst kunnen doen als gelegenheidsstudio, zorg ook nog dat je met een zware zwarte doek je eventuele ramen kan afschermen zodat de zon je geen parten kan komen spelen

Comment

Working...
        X