Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macros

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macros

    hallo
    ik neem graag macro s maar zonder flits lukt dit niet zo goed
    mindere scherpe beelden veel onbruikbaar enz
    nu mijn vraag is wat is de beste instelling hiervoor
    meestal doe ik nu tussen f16-f22 met een sluitertijd 100a125 met flits op m stand
    alvast bedankt

  • #2
    Re: macros

    Oorspronkelijk geplaatst door durpie
    meestal doe ik nu tussen f16-f22 met een sluitertijd 100a125 met flits op m stand
    voila, ge weet het zelf al... deze instellingen komen bij mij soms ook aan bod... je moet een beetje zien hoe en wat... diafragma moet niet altijd zo hoog zijn, hangt van afstand/object/groote/wind af... Je kan onmogelijk zeggen: ik ga nu macro schieten en dit zijn de instellingen -> No Way!! (tzou anders wel makkelijk geweest zijn )

    weet je wat je moet doen? Als je hier fotos ziet op het forum, saven en dan de eigenschappen ervan opvragen van de jpeg file. Dan kan je de EXIF zien (als die er in staat hé...)

    Greetz...
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: macros

      Oorspronkelijk geplaatst door durpie
      hallo
      ik neem graag macro s maar zonder flits lukt dit niet zo goed
      mindere scherpe beelden veel onbruikbaar enz
      nu mijn vraag is wat is de beste instelling hiervoor
      meestal doe ik nu tussen f16-f22 met een sluitertijd 100a125 met flits op m stand
      alvast bedankt
      Ik werk altijd zonder flits
      Statief gebruiken hé.

      Comment


      • #4
        Re: macros

        en ik werk bijna altijd mét flits
        hangt ervan af wat je wilt macrofotograferen(? ) hé.
        Bij bloemen zou ik nooit een flits gebruiken, dan zou ik ook men statief gaan halen
        wil je beestjes fotograferen bij veel wind en weinig licht gebruik dan je (invul)flits.

        Ik gebruik trouwens bijna nooit diafragmastanden van zoo hoog. bij mij gaat dat van f5.6-f11 ofzo. Hangt er wat van af. IK krijg wel dikwijls te horen dat mijn dof iets té beperkt is maja
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: macros

          Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
          wil je beestjes fotograferen bij veel wind en weinig licht gebruik dan je (invul)flits.
          ...of geduld en coordinatie... ik gebruik dikwijls een tijdelijke luwte om af te drukken. Kan alleen op statief natuurlijk. Ook ik werk echter veelal tss f/10 en f/13. ISO 640 op een MkII is natuurlijk wel een voordeel (maar dat is maar een halve stop meer dan ISO 400).

          Comment


          • #6
            Re: macros

            iedereen bedankt voor de antwoorden



            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            ...of geduld en coordinatie... ik gebruik dikwijls een tijdelijke luwte om af te drukken. Kan alleen op statief natuurlijk. Ook ik werk echter veelal tss f/10 en f/13. ISO 640 op een MkII is natuurlijk wel een voordeel (maar dat is maar een halve stop meer dan ISO 400).
            hoe hoog is de sluitertijd dan ongeveer die je gebruikt

            Comment


            • #7
              Re: macros

              Oorspronkelijk geplaatst door durpie
              hoe hoog is de sluitertijd dan ongeveer die je gebruikt
              Varieert nogal, maar kijk eens op mijn site, daar staat steeds de exif bij.

              Comment

              Working...
              X