Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichting vasthouden op Canon R6 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• belichting vasthouden op Canon R6 II

Hallo allemaal, een vraagje.
    Ik wil de belichting vasthouden (wanneer de voorgrond donker is en de achtergrond licht). Vroeger deed ik de belichting op de voorgrond, drukte sterretje in en dan richtte de camera op het hele plaatje en dan hield (door te drukken op het sterretje) de camera de belichting vast (was bij Canon 5D II).
    Bij mijn Canon R6II heb ik aan het sterretje "eyedetection" toegewezen. Als ik het licht meet op de voorgrond en ik beweeg mijn camera naar boven wordt alles te licht. Kortom iki zou willen weten hoe je de belichting vasthoudt wanneer je gemeten hebt en je wil dan de compositie veranderen. Dank bij voorbaat

Op de website van canon staan tabellen met wat je allemaal achter welke knoppen kunt verstoppen

Je kunt de AE vergrendeling aan een andere knop toewijzen die je nu niet gebruikt of waar iets onder zit wat je kunt missen
    het zat standaard onder het sterretje maar die heb je dus al aangepast, net zoals je dat gedaan hebt kun je ook een andere knop voor ae instellen en welke picto daarbij hoort en welke knoppen dat het onder kan kun je uit de tabel aflezen

Comment

dank je wel

Comment

Working...
      X