Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloze afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloze afstandsbediening

    Ben een nieuw lid en wil graag een technisch probleem voorleggen. Ben in het bezit van draadloze afstandsbediening Hahner Captur. Ik kan evenwel geen aansturing doen van mijn D850. De groene led's lichten wel op maar geen scherpstelling en rode led's bij indrukken ontspanknop. Heb transmitter en receiver "gepaird" maar zonder resultaat. Bij mijn D800 werkt het perfect. Volgens Hahner is er probleem bij de instellingen van de camera. Bij vergelijking met D800 zie ik niet onmiddellijk welke instelling problematisch zou kunnen zijn. Heeft er iemand een oplossing of eventueel hetzelfde probleem?

  • #2
    Ken niets van Nikon,dus zit er hier een oplossing??
    Blijkbaar schort er iets in de communicatie.
    Het zou kunnen dat je body de receiver herkent als externe flash als hij in de hotshoe zit.
    Kun je dan in je flitsmenu niets aampassen ?.Ik zie in de manual oa bij de verbindingsmethode PIN staan.Zijn er daar andere mogelijkheden?
    Of krijg je nog andere mogelijkheden op je scherm??
    Een andere mogelijkheid is natuurlijk dar beide niet compatiebel zijn.
    Is je captur met een kabeltje aangesloten??

    Comment


    • #3
      Sorry voor mijn laattijdige reactie maar heb enkele dagen zonder internetconnectie geweest wegens een probleem met de modem. De receiver zelf heeft enkel een plastic voetje voor bevestiging op de camera. Zonder connectie dus met de flash adapter van de camera. Ik heb alle mogelijke flitsinstellingen uitgetest maar dit geeft evenmin een oplossing. De captur is aangesloten met een kabeltje en ook de vervanging van de kabel brengt geen soelaas. Het blijft een mysterie. Nikon moet je niet contacteren want zij reageren enkel met "wij testen geen accessoires van derden".

      Comment


      • #4
        Volgens Hahner compatiebel.
        Werkt op een D800
        Dus zender en receiver werken.Kabel is identiek,daar kan het ook niet zitten.
        Contact op de body zuiver?
        Body eens resetten naar fabrieksinstelling ??
        Is er ook een probleem met een andere lens?? Kan event. ook in de AF-zitten Weinig waarschijnlijk,daar de lens normaal werkt veronderstel ik.
        Allemaal niet 100% logisch,maat een compatiebel transmitter die werkt op één body en op een andere niet,is ook niet logisch.

        Comment


        • #5

          ​​​​​​Misschien daar wat inspiratie te vinden??

          Comment


          • #6
            Alle stappen reeds uitgetest. geen resultaat. ook met een nieuwe set werkt het niet. Moet iets met instellingen te maken hebben. Heb deze vergeleken met D800 maar zie geen wezenlijk verschil. Mysterie blijft. Ook gechat met Hahner, zijn wel heel behulpzaam maar geen oplossing. Stellen nu voor met camera naar invoerder in Ndl te gaan met camera om te testen.

            Comment

            Working...
            X