Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SENSOR REINIGEN

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SENSOR REINIGEN

Weet iemand waar in België je het fameuse Green Clean Mini Vac systeem
    (mini stofzuiger voor CCD- of CMOS spiegelreflexen)
    kan kopen?
    Gevonden op: http://www.degreef-partner.nl/# (dank aan vorige tipgevers )
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

Comment

Re: SENSOR REINIGEN > my experience

Hallo mensen, mijn eerste post hier.

Gisteren was ik in paniek geslagen, omdat ik mijn sensor niet schoon kreeg met alleen een blower ('t enige dat ik tot nu toe gebruikte). Volgende donderdag vertrek ik op reis, 3 weken Greece.

Hier en op dpreview zitten lezen tot een gat in de nacht (3u - auh, auh vanmorgen), en behoorlijk geintrigeerd door de Scotch Magic Tape (groen) techniek.

Dus vandaag 2 dingen gedaan
      - online bij microtools.de pecpads, sensorwand en eclips gekocht (uit schrik, toch maar een backup)... te leveren in 2-4 dagen
      - in de Club een zakje met 2 rolletjes Scotch Magic (19mm x 7,5m) gekocht.

En dan vanavond beginnen cleanen. Na een pass, en met gebruik van een stuk van een bankkaart om aan te drukken, sensor compleet proper. Yohoe!

Alleen jammer van die 35 euro verspilling aan pecpads & co. :-(

Bon, dus maar om te zeggen: bedankt aan elkeen die zijn ervaringen hier zo duidelijk beschreven heeft (ihb Spanjaart / Vancampenhoutdirk)

-- fred

Comment

Ik heb mijn sensor ook 1x schoongemaakt met scotch tape. Er zat 1 klein stofje op. Maar gewoon even stukje tape erop, tape eraf, weg vuil. Het is zo simpel als dat het klinkt. De hele sensor reinigen wordt wel wat lastiger inderdaad. De randen zijn een beetje lastig bereikbaar. Mijn stofje zat gelukkig heerlijk in het midden dus ik was snel klaar Ik had ook wat vuiltjes op dat stuk glas boven mijn spiegel (matglas???) Stukje tape ertegen en weg is het.

Ik zag het nut niet van dure dingetjes aanschaffen terwijl ik gewoon een beproefde methode in de kast had liggen. Ik ben overigens niet erg bang uitgevallen. Ik heb ook een 300D met FEC, ISO3200, custom functions enzo

Comment

heb het zelf 1 maal geprobeerd op een uv filter als test, en had al lijmresten die achter bleven en dat was niet zo simpel te verwijderen, stel je een ccd voor en een kleine werkruimte... zolang iets goed gaat is het de uitvinding van de eeuw, 1maal fout en je vervloekt iedereen die het aanprijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in-ToXiC-ated
            heb het zelf 1 maal geprobeerd op een uv filter als test, en had al lijmresten die achter bleven
            Heb je wel de goeie tape gebruikt, of was het te warm (zoals afgelopen dagen), of heb je hem er te snel vanaf getrokken?

Zoiets zal het wel zijn, ik heb geprobeerd op een glasplaat van te voren en ik kreeg het niet voor elkaar om lijmresten achter te laten.

Gr S
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

De losse stofjes haal je wel weg met de tape, probleem zijn de vettige vlekjes die krijg je er met de scotch tape niet af helaas. Eclipse is dan de enige manier volgens mij.
              Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

Comment

Hi,

Ik heb het geprobeerd met die tape en inderdaad, alles is weg.

Mvg Peter.
                Groetjes Peter.
                http://www.chernobyl.be

Comment

Working...
                X