Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik dit bereiken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe kan ik dit bereiken?

Hallo BD'rs

kijk eens even op website over Marey en dan naar die bewegingsfoto's.

Ik zou zoiets ook willen doen. Dit is niet mogelijk met meervoudige belichting (zijn aparte foto's van een deel van de beweging) maar ik denk dat dit met stroboscoopflits te doen is. Heeft hier iemand ervaring mee?

Greetz, RonnyE

Re: Hoe kan ik dit bereiken?

je camera op statief zetten en veelk fotos achter elkaar trekken. Daarna over elkaar leggen? niet?
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Je camera liefst met groothoek op statief zetten in een donkere kamer.
      Een flits die multiflits aankan (bv Minolta 5600)
      Opening op 2 seconden bv en flits op 5 Hz (5 beelden per seconde).
      Zo worden 10 fragmenten van de beweging vastgelegd.

Proberen maar. ook met andere openingstijden en Hz instellingen.

succes
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

omgeving moet dan wel superdonker zijn, anders ga je tussenliggende vervagingen in de beweging hebben (beelden die geen flitslicht kregen, maar enkel lichtere omgevingslicht) bij gebruik langere sluitertijden
        Vind het ook wel een knap effect...
        D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

Comment

Ja denk dat het inderdaad met de flits moet en dan aantal Hertz. Kan de 580 EX van Canon dit?

@ Hellcat: veel foto's achter elkaar trekken levert niet dezelfde bewegingsfoto op als bij Marey. Is een bewegingsstudie. Kijk eens op zijn website daar wordt ook het één en ander uitgelegd maar is niet simpel. Hij heeft speciale fototoestellen daarvoor gemaakt. Is een interessante materie maar om dat nu te vertalen naar de huidige fotografie

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
            Ja denk dat het inderdaad met de flits moet en dan aantal Hertz. Kan de 580 EX van Canon dit?
            De 550 kan het in elk geval, dus ik denk dat de 580 (als opvolger) dit ook zal kunnen. De 420 daarentegen kan dit niet...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Of gewoon éénzelfde negatief 10 keer belichten, zoals het originele ook gemaakt is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                Of gewoon éénzelfde negatief 10 keer belichten, zoals het originele ook gemaakt is.
                Maar dan heb je wel een lang negatief nodig.
                of zoals Helicat al schreef
                je camera op statief zetten en veelk fotos achter elkaar trekken. Daarna over elkaar leggen? niet?
                alle foto's met zelfde instellingen nemen
                en in photoshop bewerken als één beeld.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Daar bereik je niet hetzelfde effect mee volgens mij omdat je nooit die bewegingen vlak achter elkaar "van eenzelfde beweging" kan fotograferen.
                  Je zou dus telkens opnieuw die beweging laten doen en foto's nemen en monteren, maar dat was niet de werkwijze zals Marey.

Ik moet het zoeken in de richting van de stroboscoop ...

Als voorbeeld die poolstokspringer, je mag al blij zijn dat die precies op hetzelfde punt zijn stok plaatst Met stroboscoopflits bereik je tijdens 1 beweging alle bewegingen in 1 keer...

Greetz, RonnyE

Comment

Hoi Ronny

Een tijdje geleden heb ik deze site aan mijn favorieten toegevoegd. Met het gedacht er ook eens mee te experimenteren. (nog niet van gekomen) Of jou probleem er wordt besproken weet ik niet . Maar het is in ieder geval wel de moeite om de site eens te bekijken. Als je in zulke dingen interesse hebt.

Groetjes Chris
                    Groetjes Chris
                    EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
                    Mijn website

Comment

Dank je wel droopy,

lijkt mij een zeer interessante website en goed gedocumenteerd!

Heb ze ook bij de favorieten geplaatst

Greetz, RonnyE

Comment

Working...
                      X