Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewegende dieren fotograferen ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewegende dieren fotograferen ??

Het lukt me, vooral biij slecht weer, echt niet om rennende windhonden te fotograferen
    Ik heb een Sony DSC-72 dus kan geen sluiterssnelheid instellen Zijn er misschien nog andere dingen die iets kunnen helpen op wat mooiere beelden ?? Of zit er niets anders op dan een betere camera te kopen ??

Re: Bewegende dieren fotograferen ??

Oorspronkelijk geplaatst door
    Het lukt me, vooral biij slecht weer, echt niet om rennende windhonden te fotograferen
    Ik heb een Sony DSC-72 dus kan geen sluiterssnelheid instellen Zijn er misschien nog andere dingen die iets kunnen helpen op wat mooiere beelden ?? Of zit er niets anders op dan een betere camera te kopen ??

Ja, een DSLR kopen. Met mijne G3 was dat ook een ramp.
    Greetz, Ludwich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door

Geen probleem je plaatst je toestel op een statief en beweegt met de hond mee in de richting dat hij loopt. => hond krijg je scherp en de rest wordt wat vaag maar dat geeft een gevoel van snelheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen
        Geen probleem je plaatst je toestel op een statief en beweegt met de hond mee in de richting dat hij loopt. => hond krijg je scherp en de rest wordt wat vaag maar dat geeft een gevoel van snelheid.
        Dat met dat statief is praktisch niet te doen.
        Het statief blijft horizontaal draaien, terwijl de persoon die de foto maakt vanuit één punt staat, en zich dan van links naar rechts moet draaien (dit is dus niet hiorizontaal (tenzij hij op de grond gaat liggen)

Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
          Dat met dat statief is praktisch niet te doen.
          Het statief blijft horizontaal draaien, terwijl de persoon die de foto maakt vanuit één punt staat, en zich dan van links naar rechts moet draaien (dit is dus niet hiorizontaal (tenzij hij op de grond gaat liggen)

Yvan
          Inderdaad je moet op dezelfde hoogte gaan als de hond.

Comment

Working...
          X