Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosport fotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autosport fotografie.

Ik ga zondag naar de 1000km van spa. en neem natuurlijk mijn D70 mee.het is de eerste keer dat ik foto's zal maken van voorbijrazende bolides met mijn D70. dus alle tips zijn welkom?

Groeten
    Alfie Jr

Re: Autosport fotografie.

Ga voordien eens langs de snelweg staan (als er geen file is ) en experimenteer! Wat langere sluitertijden (1/60 of 1/100) en dan meetrekken met de wagens geeft een mooi panning effect. Een wat kleiner diafragma (f/11 of daaromtrend) levert je de scherptediepte op die je dan misschien nodig gaat hebben. Objectief op manual focus, vooraf kies je een punt op de baan waarop je scherpstelt en je voorkomt ook dat je objectief nog moet zoeken tijdens het schieten. Verder wat hogere kleurverzadiging en gaan!

Comment

frontaal foto's nemen is wat makkelijker en geeft ook knappe beelden..
      vooral in bochten..

Comment

ik zet het toestel op tv (tijdsvoorkeuze) 1/160,dan gewoon volgen en schieten!
        zit maar 1 ding op:véél oefenen!
        je kiest er voor je eerste keer wel een archie-moeilijk circuit uit hoor!!

succes ermee !
        grts; M

Comment

thx voor de tips allemaal .we zullen zien wat we er kunnen meedoen. heb daar al veel geweest met 'gewoon' digitaal fototoestel en de foto's waren niet lelijk.k weet een beetje de plaatsen om mooie beelden te schieten dus zal nu ook wel zeker moeten lukken.....hoop ik

Comment

Hé,

Ik ben ook naar de 1000 Km geweest.
            Spijtig van de mist, moet ik zeggen.
            Anders was het wel de max

Pol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol
              Hé,

Ik ben ook naar de 1000 Km geweest.
              Spijtig van de mist, moet ik zeggen.
              Anders was het wel de max

Pol
              Hallo, ik ben ook naar de 1000 km geweest!!
              Idd, jammer van de mist, mijn vriend vond zelfs zijn CF kaart niet meer door de mist

Moerie
              D100 en nog veel wensen!

Comment

Ja idd de mist gooide beetje roet in het eten . ik heb zelfs de verbaasde blik van pol die zijn CF kaartje kwijt was kunnen vastleggen . kheb toch een aantal mooie plaatjes kunnen schieten van in de pit en op de startgrid

Groeten Alfie Jr

Comment

Working...
                X