Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor familiefoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor familiefoto

Mij is gevraagd of ik een familiefoto voor iemand wilde maken voor een 40-jarig huwelijk.
    Omdat ik dit nog nooit gedaan heb zei ik erbij dat ik geen garantie kon geven of het lukt omdat ik geen prof ben.
    Naderhand dacht ik, natuurlijk mislukt dit niet.

Alleen zou ik graag nog tips ontvangen waar ik eigenlijk op letten qua instellingen, witbalans,sluitertijd, moet ik hem op automaat zetten, invulflits enz.
    De fotos ga ik buiten maken dat is zeker.

Ik ga met de 18-70 kitlens werken op de D70 + statief.

Alle tips zijn welkom.

Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Tips voor familiefoto

Zorg er in elk geval voor dat je genoeg scherptediepte hebt om iedereen scherp op de foto te krijgen (diafragma niet te ver open dus).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb dit topic even verplaatst naar Tips & Trucs, omdat het hier beter tot zijn recht komt.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Heel handig tips hier, maar veel leesvoer

Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Hi,

Als je de link van Blord volgt, dan zie je meteen wat de grootste truuk van allemaal is: nooit twee hoofden naast elkaar op dezelfde horizontale lijn. (Behalve een zangkoor)

Kijk naar de fotos van de Britse Royals, van die van Monaco, zelfs van die van ons, hoofden staan altijd als een gebergteketen.

Nu nog de witbalans goed zetten, scherpstellen, en rennen dat je er zelf ook op staat.

DPaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
          X