Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voetbal bij kunstlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's voetbal bij kunstlicht

Ik ga morgenavond wat foto's trekken van mijn voetbalploeg om op de website te plaatsen. Ik ben namelijk zelf geschorst en dan is dit de ideale gelegenheid. Ik heb het geluk dat ik de 300D van mijn broer kan gebruiken. Hij beschikt over de kitlens en telelens(70-300 EF).
    De ingebouwde flits gaat volgens mij niet echt bruikbaar zijn. Kan er iemand mij tips geven qua instellingen? Welke ISO waarde kan ik best gebruiken, welke sluitertijd, diafragma,... zodat ik toch scherpe, en niet al te donkere, beelden zou moeten hebben?
    Ik weet het, is geen gemakkelijke vraag en het zal wat van de lichtsterkte afhangen, maar misschien heeft er iemand hier ervaring mee.

Bedankt.
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Re: Foto's voetbal bij kunstlicht

Sluitertijd zo hoog mogelijk bij de grootste diafragmaopening en eventueel ISo op 800 zetten (dat hangt er van af of je het erg vindt dat er ruis op je beeld is)

Comment

Mja, hoe minder ruis hoe beter natuurlijk. Maar dat kunnen we altijd nog wat wegwerken hé. Wat is zo ongeveer de laagste sluitertijd die je kan instellen zonder beweginsonscherpte te krijgen?
      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

ik zou toch 1/1000s of 1/500s nemen. Ik heb overlaatst een volleybalwedstrijd gefotografeerd, en daar was zelfs bewegingsonscherpte bij 1/250s.

Comment

Working...
        X