Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huwelijk

als beginnende amateur fotograaf wordt me de vraag gesteld door een vriend om op zijn huwelijk foto's te nemen. ik vind dit wel een mooie uitdaging, maar wil toch niet teveel risico nemen. kan er iemand mij tips en truks geven om op een veilige manier toch een geslaagde reportage te maken. ik heb een nikon D/70 LENS 18*70 50/300. welke extra flitser koop ik best aan om op het avondfeest geslaagde fotos te nemen. het is pas in augustus, dus ik heb nog wat tijd om te oefenen.

met dank.
    karl

Re: huwelijk

Hi, deze vraag is hier op BD reeds veel aan bod geweest, doe eens een search in onze schatkamer...

Gegarandeerd uren leesplezier!

Comment

ik ga hier zeker eens in het archief bladeren, maar enkele algemene richtlijnen kunnen toch reeds nuttig zijn.

bv een vraag die ik me stel. is de batterij van de D//70 karchtig genoeg als die opgeladen is om een ganse dag en avond mee te gaan?

enz.

Comment

Verplicht leesvoer voor iedere potentieel trouwfotograag: http://johnlind.tripod.com/wedding/

Als "beginnende amateur fotograaf" zou ik 't je zeer sterk afraden.
        Last edited by Joost; 25 februari 2005, 13:22.

Comment

Reactie op de batterij : doe je lader mee. Als je 's morgens vertrekt met een volle batterij moet je de avond halen zonder probleem. Maar tussenin is er altijd wel een dood moment en een stopkontakt in de buurt. De D70 wordt sowieso altijd meegeleverd met een snellader.
          Flits : SB600 of de SB800. Ik heb de SB600 gekozen. Redenen zijn te vinden op mijn website. Ook de compatibele metz schijnt goed te zijn.
          Ik heb geen fotografie ervaring voor trouwfeesten, maar wel veel filmervaring. Belangrijk is te spreken met de trouwers, geen schrik te hebben ze iets te laten overdoen, rustig uw tijd nemen, en ook "rand aktiviteiten" te fotograferen tijdens de receptie en avondfeest.

Wat echter heel belangrijk is : RESERVETOESTEL ! Toestellen hebben namelijk altijd de gewoonte om op het verkeerde moment defect te gaan. (Ik spreek uit ervaring : ik had problemen met mijn video camera, haal de reserve te voorschijn en ook die weigert dienst. Dan maar terug de eerste die plots wel weer wilde meewerken. Niemand heeft het gemerkt, maar ik heb mij na dat cruciale moment wel even moet neerzitten met een hartslag om van omver te vallen...)
          natwork.be

Comment

Hoi Karl,

Dit heb ik zeer veel gedaan als beroep.
            Wat moet je doe. spreek met het kopel en zet alles op papier een soort draaiboek dus
            Tijd, waar, en wat daar gebeurd.
            VB:
            1 het klaar maken van de bruid
            - dit houd in kapster, sminken, kleden
            2- aankomst van de bruid
            - aanmelden aan de deur
            - de bruid die haar boeket ontvangt, kus en familie
            - getuigen bruidskinderen

3- op tijd voor U om te vertrekken, indien je zelf met je wagen rijd daar je parkeerplaats moet zoeken en voor de bruid aan het gemeentehuis moet staan
            Beter is mee kunnen met een van de volgwagens,
            Onmiddelijk klaar staan om het uitstappen in beeld te nemen en het binnen treden in het gemeentehuis.

4 - in het gemeentehuis zeker de beelden nemen van het tekenen van de documenten ook van de getuigen en het afgeven van het huwelijksboekje door de ambtenaar.

5 - meestal gaan ze dan naar de kerk.
            Zeker vragen aan de priester om toelating om foto's te nemen, normaal gebeurt dit door het koppel bij de ondertrouw, is meestal altijd goedgekeurd en steek maar in de pastoor zijn handen een briefje als dank (5 euro ) is in orde

Ook zorgen dat je daar op tijd ben, het binnen komen in de kerk.
            Wees niet bank om dan foto's te nemen van de familie
            vooral de bruidskinderen in het oog houden daar gebeurd altijds is speciaal mee.
            Mensen die een traan laten ook fotograferen
            - Het zegenen van de ringen
            - Het geven van de ringen
            - eventueel de comunie drinken uit de kelk enz.
            - op voorhand naar buiten gaan, het volg trekken en het buitenkomen ook in beeld zetten
            - dan komt er iest minder plezand, de suite ik noemde dat de modeshow iedereen wil een foto beperk je op de suite
            Ouders grootouders getuigen broers en zussen anders ben je daar nog een uur mee bezig, spreek dit met het koppel hoe het moet

Van de kerk gaat iedereen naar de feestzaal voor de receptie en feest.
            Hier moet je zeker een uur voor u nemen om ze mee te nemen om buitenopnames te maken enkel het koppel en bruidskinderen en een dame om voor op de kinderen te letten.
            Een goede raad neem niet meer volk mee, anders is het een ramp, de rest moet gewoon naar de zaal gaan voor de receptie.
            Ga op voorhand kijken waar je het beste kan foto's maken en vooral origineel werken, kasteelpark, begijnhof, er is zo veel ik had meestal twee plaatsen en afhankelijk van het weer nam ik een beslissing.
            Op een uur moet je dat klaar krijgen, dan ook maar naar dezaal en daar maar de genogdigde in beeld nemen.

Ga op je eenstje maar eens in de zaal om de tafels te trekken.

Gedurende het maaltijd, BATTERIJEN LADEN zowel van de flits als van het toestel.
            Voor de flits had ik drie stellen mee, een stel plat onmiddelijk bijladen

Zo ben je klaar voor de avonfeest

Zoals je zie is dit een dikke boterham.

Ik wens je succes en laat maar iets weten

Groetjes

Charles
            Vriendelijke groet
            Duroc

Comment

Dit is nog eens een goede reply, denk dat een hoop mensen hier iets aan hebben
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

dit heeft niet zozeer met de trouw zelf te maken maar:

schiet in RAW!
                ik heb geen idee hoelang je al bezig bent met je D70 maar met die RAW fotos heb je veel meer speel en corrigeer ruimte.

één nadeel: ze nemen veel plaats in.
                dus: genoeg reserve kaartjes bij de hand hebben en eventueel een xdrive of andere image tank.

zonder je lcd te gebruiken (daar heb je trouwens toch geen tijd voor) kan je op een batterij (D70) ruim 2000 fotos maken (ik dacht zelf dat in de handleiding meer stond)

per RAW foto mag je toch al op ruim 8mb rekenen...begin maar te tellen
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Yip RAW. ongeveer een 170 foto's op 1 gig kaartje. Image tank onontbeerlijk, maar portable PC is nog beter volgens mij. En een RESERVETOESTEL !!
                  natwork.be

Comment

Heb vorige maand eens alle tips op dit forum ivm huwelijken gebundeld in een Word-doc, als je wil kan ik het je mailen.

Greetz

Sam Jae

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                      ik had problemen met mijn video camera, haal de reserve te voorschijn en ook die weigert dienst. Dan maar terug de eerste die plots wel weer wilde meewerken. Niemand heeft het gemerkt, maar ik heb mij na dat cruciale moment wel even moet neerzitten met een hartslag om van omver te vallen...)
                      ( ik ken dat, vandaar )
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Awel ik heb hier weer wat tips opgedaan zie

@ Sam Jae: als je wil mag je mij die ook mailen, ben ook wel geinteresseerd en enorm lui

Greetz, Ronny

Comment

Working...
                        X